Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Ska skriva ett eget arbete på engelskan och behöver lite hjälp med fakta. Ska skriva om att skola om en dressyr/hopphäst till...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Mirre
·
F
Dressyr Vi säger att en ryttare som brukar tävla tex St George dressyr får för sig att starta i L:B. Ryttaren rider hästen i sin vanliga St...
2
Svar
31
· Visningar
2 711
Senast: Kratus
·
S
Islandshäst Som er frisk til dags dato... Hvor lenge kan man regne med hun holder? Vanskelig spørsmål, men... Har fått tilbud om å få en slik! Hun...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: ang
·
C
Western Jag undrar ifall nån har några bra förslag på böcker om just westernridningens grunder. Vill så gärna börja träna men vet ju inte vart...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: simpe
·
Islandshäst jag har börjat med vitablock, den är ju speciellt utprovad för islänningar. Jag använder det till en shettis och en new forest. De har...
2
Svar
35
· Visningar
2 813
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Grenar Jag skulle vilja veta hur ni som är allergiska eller har familjemedlemmar som är allergiska löser problemet med hästdammiga ridkläder...
Svar
5
· Visningar
1 535
Senast: Mampas
·
T
Trav Hej! JAg är lite nyfiken på Monté?Vill veta allt?Finns de någon hemsida om info osv....
Svar
9
· Visningar
925
Senast: misan
·
S
Islandshäst Hej alla :D !! Till att börja med kan jag säga att jag kan ungefär ingenting om islandshästar! Jag pysslar lite med ett arbete där...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: sagan98
·
V
Islandshäst Är det någon som provat att sko sin häst med skor utan tåkappa, tydligen inte ovanligt på Island bl a, eller med sidokappor på...
Svar
16
· Visningar
4 925
Senast: Juvelflickan
·
Dressyr Jag vet inte om detta ska ligga här, men hittade inget som var bättre. I alla fall. Jag har en häst nu som är riden i två år (han är...
Svar
2
· Visningar
805
M
Hoppning Någon som vet hur många poäng man får om man vinner en deltävling i värdscupen? Vill också veta hur många poäng man får för övriga...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: klockan
·
Trav Nu vann hon! Lilla älskad hästen vann sitt lopp i dag! Hon var storfavorit så hon fick ledningen och gick första 1000 på 20 och vann sen...
Svar
16
· Visningar
1 318
Senast: Snurrfian
·
Islandshäst Hur lång kö är det på hästpassen nu? Någon som vet?
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: Boj
·
S
Trav vore häftigt att vara me... :)
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: Montéryttare
·
Hoppning Hur gammal ska unghästen vara när man startar dressyr och hoppning första gången?
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Ida_79
·
J
Western :confused: Har ett litet eller enligt mig ett stort problem?Har köpt ett mycket snyggt,dyrt hackamore.Bettlöst träns allt passar perfekt...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Mirre
·
P
Dressyr Jag skulle vilja ha lite tips på övningar som får en häst mer lösgjord i dressyren. Jag rider en 10 årig valack just nu. Har man...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: Totola
·
G
Övr. Grenar Jag har jättelänge velat bli jokey men e man för lång o tung om man väger runt 60 kg och e 163 lång o sluat växa???Typ rida amatörlöp?
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: HannaSS
·
Trav var på hopp SM i ljungby, första priset var 40 000:-...... både hästar och ryttare var duktiga, men om man jämför med travet är...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: stally
·
Trav Såg på V65 igår på tv och då pratade dom om den franska stjärnhästen som kanske skulle komma till Sverige, nu minns jag inte vad han...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: *Maria*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama