Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Ni som rider galoppörer, vad använder ni för skor när ni träningsrider hästarna? jag ska börja jobba med galoppörer utomlands och måste...
Svar
11
· Visningar
1 504
A
Övr. Grenar Kan man rida med höftledsprotes? Hej!Har nyligen blivit höftledsopererad efter en jobbig tid med artros, mycket värktabletter och...
2
Svar
20
· Visningar
7 155
M
Övr. Grenar är det någon här inne som har lite koll på tider inom ponnygaloppen? dvs..finns det några tider att jämföra med. (ja jag har svårt att...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: myfairlady
·
Övr. Grenar Finns det nån som vet något om en tränare som heter Bengt Andersson och finns i Spanien nu? Han tränar hästar för Moon Racing och...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: wilcox
·
S
Övr. Grenar om hästen börjar bocka i iver för att få sätta fart..? några tips om hur man kan sitta kvar? (altså när man rider med minisadeln med...
Svar
6
· Visningar
1 220
·
T
Övr. Grenar Hej! Jag har blivit tillfrågad att börja rida några galoppörer. Har aldrig ridit ett fullblod i galopp-tävlingskondition och har bara...
2
Svar
24
· Visningar
2 753
·
M
Övr. Grenar det e så att jag snart ska vara med på en träningstävling i bruksridning...min första.. jag skulle vilja ha lite info om vad det kan...
2
Svar
21
· Visningar
2 993
Senast: katgil
·
Övr. Grenar Ska försöka komma igång med vårt projektarbete, vilket kommer gå ut på att träna en häst till handikappridning. Har till påsk på oss så...
Svar
6
· Visningar
3 244
Senast: piamar
·
Y
Övr. Grenar Hej Jag är väldigt intresserad av att köpa upp Galoppörer som inte passar in till galoppen men vet inte hur man ska få tag på såna...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: YaYa
·
I
Övr. Grenar Vilka ska dit då? :bump: de är ju inte så långt ifrån mig så jag åker nog! *hoppas*
Svar
10
· Visningar
1 133
Senast: Minouoservus
·
T
Övr. Grenar Liten uppdatering för er som ville. Idag bar det av. Första ridturen på galoppare. Var tvungen att göra av med den värsta...
Svar
15
· Visningar
1 347
Senast: TooFatToFly
·
B
Övr. Grenar Hej allihopa! jag vill så smått börja tävla i shettis-agility med Black Fire och undrar om det finns någon klubb i stockholms området...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: BlackFire
·
Övr. Grenar Har någon något bra tips vart man vänder sig för att få tag på skor (helfalsade i järn) till sin galoppör? Hovslagarna i...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Topolino
·
Övr. Grenar Finns det någon som har ett sådant? Funderade på att sy ett sådant men har inget mönster så... Skulle bli jäötteglad om jag kunde få...
Svar
18
· Visningar
3 620
Senast: mnementh
·
R
Övr. Grenar Är det bara små engelska fullblod och araber i kategori D? Eller finns det "vanliga" ponnyer med också? Tänker då på typ connemara...
Svar
8
· Visningar
1 718
Senast: Camuro
·
B
Övr. Grenar Vore kul o veta hur långt ni kommit med era 2-åringar? Rider ni regelbundet? Longerar, löshoppar? Såg att en del är ute o cantrar...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: enjes
·
M
Övr. Grenar det har jag länge undrat över är alla 150-160 som rider galoppörer eller är ni längre lr kortare? :confused:
2
Svar
22
· Visningar
2 422
S
Övr. Grenar Jag har en ganska smäcker shettisvallack på snart 6 år som körs i skogen och rids ibland. Till hösten hade jag tänkt att han skulle...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Ninniw
·
H
Övr. Grenar Den som tycker att sånna är roliga att spana på & har Lunarstorm, kan ju alltid spana in mina gamla kollage (kaxiga_hanna) från Täby &...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: bullis1
·
N
Övr. Grenar Någon som vet om det finns shrttis agility i värmland? :o
Svar
5
· Visningar
1 236