Sv: hur långa är ni som rider galoppörer?
Jag tycker absolut att du skall ta ditt gymnasium först! Annars tenderar det inte att bli av!!!!! Jag har arbetat och ridit galoppörer hela mitt liv, var med bland de aktiva som blev skickade andra året från Sverige då bara en vecka på "lärlings kurs". den långa kursen är både tung och krävande, absolut inte värd att ta om det inte är så att du är berädda att sedan genast gå ut och ta ett jobb. Jag känner flera som kommit hem i från både England, USA och Australien för att börja i Gymnasiet utan att avsluta det. Jag blev "tvingad" av min familj att plåga mig igenom tre år på Åva gymnasium, hatade det då, men är sååå tacksam i dag.
Hade jag inte gjort det hade jag troligtvis varit en före detta lärling/jockey med höftproblem som knegat lågavlönad. Tack vare gymnasiet och grundbehörighet så kunde jag pausa Galoppen, börja plugga på universitet, med bra resultat! Till råga på allt så är jag på väg tillbaka till Galoppen (rider två lopp på Söndag) har en utbildning, en (2)åring efter min gamla löpphäst och massor med bekanta även utanför ridsporten.
Jag rekommenderar, gå klart gymnasiet, åk till lärlingskolan, gör din praktik i england, kom tillbaka till Sverige, rid amatörlopp, försök att få stipendium och sikta på USA, Det är DÄR du kommer att lära dig att rida!
Med vänlig hälsning NinniW