hur långa är ni som rider galoppörer?

Sv: hur långa är ni som rider galoppörer?

Hej!! Bara en liten fråga.. Hur fick du in det med british racing school?? Gick du även gymnasie här i sverige elller?? Jag funderar på att gå på britisch racing school men vet inte när jag ska läga det. Innan eller efter gymnasiet?? Hur gjorde du?

Jag tycker absolut att du skall ta ditt gymnasium först! Annars tenderar det inte att bli av!!!!! Jag har arbetat och ridit galoppörer hela mitt liv, var med bland de aktiva som blev skickade andra året från Sverige då bara en vecka på "lärlings kurs". den långa kursen är både tung och krävande, absolut inte värd att ta om det inte är så att du är berädda att sedan genast gå ut och ta ett jobb. Jag känner flera som kommit hem i från både England, USA och Australien för att börja i Gymnasiet utan att avsluta det. Jag blev "tvingad" av min familj att plåga mig igenom tre år på Åva gymnasium, hatade det då, men är sååå tacksam i dag.
Hade jag inte gjort det hade jag troligtvis varit en före detta lärling/jockey med höftproblem som knegat lågavlönad. Tack vare gymnasiet och grundbehörighet så kunde jag pausa Galoppen, börja plugga på universitet, med bra resultat! Till råga på allt så är jag på väg tillbaka till Galoppen (rider två lopp på Söndag) har en utbildning, en (2)åring efter min gamla löpphäst och massor med bekanta även utanför ridsporten.

Jag rekommenderar, gå klart gymnasiet, åk till lärlingskolan, gör din praktik i england, kom tillbaka till Sverige, rid amatörlopp, försök att få stipendium och sikta på USA, Det är DÄR du kommer att lära dig att rida!

Med vänlig hälsning NinniW

Hejsan!
Inte säker på vem du frågade, men då jag bara kan hitta "mej själv" som skrivit ang. British Racing School(??) Det står i deras intagnings papper och på deras hemsida...var där i första kullen som var dit på ryttarutbildn. 2002 och jobbade sedan ett år i Newmarket efter det.

Jag gick inte färdigt gymnasiet, bara första terminen på häst linjen men lärde mej inget nytt, börja jobba me galopphästar när jag var 16, åkte till BRS och har jobbat me galopp o hopphästar allt efter det.

Ska plugga på komvux till hösten och se till och få gymnasie kompetens! D e givetvis upp till dej, vissa mår mycket bättre av ett år ifrån skolan och vissa klarar inte va o gå tillbaka till skolbänken efter 1 år i arbetslivet, så du känner bäst själv vilket som passar dej :) :bump:

Arbetsryttar utbildningen på 9 veckor är rolig och lärorik, finns dom som tykcer den e jättejobbig och mycket hårt arbete, men jag själv tyckte den var kanon bra och jag trivdes alldeless utmärkt! Det är inte så hårt arbete med rätt inställning :D

Mvh,

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
799
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Nevermind
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka