Hur träna?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare susen87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 841
S

susen87

Jag har en ganska smäcker shettisvallack på snart 6 år som körs i skogen och rids ibland. Till hösten hade jag tänkt att han skulle tävlas i shettisgalopp. Vad skulle ni träna och hur? Hur många dagar i veckan, hur länge osv.. (Och vad skulle ni ge för foder?)

Det skulle vara intressant att veta hur ni andra skulle göra! Behöver lite tips också... :)

:bow: :bow: :bow:

Sv: Hur träna?

Rid kontinuerligt och ta kontakt med ponnygaloppföreningen, tänk på att ponnyn måste ha kondition inte bara för att springa de antal meter den skall springa i loppet. Utan även för att kunna återhämta sig efteråt. Ta det försiktigt i början av träningen, öka galoppen successivt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 816
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 269
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka