Djur

Om och kring andra djur. Hästar, hundar och katter har egna forum. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Övr. Djur Någon bukefalist som ska dit? Vad ska inhandlas? :bump:
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Carla
·
P
Övr. Djur Jag ska börja föda upp guppysar men jag har lite frågor först om någon skulle kunna svara på dem. :D Hur många guppisar kan man ha i ett...
Svar
5
· Visningar
2 579
Senast: Piggelkot
·
Lantbruksdjur Hej. Vet ju att man ska undvika att ge baggar spannmål då det kan öka riskerna för urinsten, men hur är det med knäckebröd? Mina...
Svar
3
· Visningar
2 214
Senast: Qluring
·
Övr. Djur Suck så trötter man blir, har börjat få gröna alger i akvariumet, mest på pump och glaset. Någon som vet hur jag ska bli kvitt dem? Det...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: Mabuse
·
S
Däggdjur Nu är det en sak jag undrar... har 5 små kaninungar, 7 veckor idag, hemma här. jag ska ha en kvar (viltgrå), min kompis ska ta en...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: sally_lipton
·
O
Däggdjur Ytterligare en marsvinstråd från mig... :crazy: (jag jobbar hårt, jag...) Jag sitter här med en liten grabb på 6 månader som har en...
Svar
6
· Visningar
1 710
Senast: sussantuss
·
Däggdjur Som nybörjare till att äga en kanin undrar jag nu hur man får den handtam till att lyftas. Har haft den i tre veckor nu.Den är tam så...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: Scandi
·
Övr. Djur Vi tycker allt ett våra fiskar börjat tjockna en hel del nu framåt slutet. Vi har haft dem ungefär 5 veckor skulle jag tro. Det gäller...
Svar
4
· Visningar
11 493
Senast: Gabbi
·
Övr. Djur I min sommar hage har jag fåglar som sitter på hästarna. Jag tror att dom jagar insekter där. Hästarna bryr sig inte ett dugg om att dom...
2
Svar
25
· Visningar
4 443
Senast: Sasse
·
Däggdjur Har då en löwen hane på 4år, supergo och snäll, grå/vit m. blå ögon, världens sötaste ;) Har nu också fått erbjudandet av att ta hand om...
Svar
2
· Visningar
1 257
Senast: Jenka
·
Övr. Djur Hej alla proffs :cool: Jag har ett gräsandsbo på tomten, och familjen har lyckats skrämma bort honan. Tänkte försöka rädda äggen, men...
Svar
12
· Visningar
10 404
Senast: LIA
·
Däggdjur Har sett två döda näbbmöss idag. Förra året råkade jag också på en döende näbbmus vid den här tiden. Någon som vet något om detta? Är...
Svar
9
· Visningar
1 680
Senast: mimmipigg
·
L
Övr. Djur Har någon här en gulnackad amasonpapegoja?? Det skulle vara roligt att prata med nån annan som har det, Men det skulle vara jättekul med...
Svar
17
· Visningar
4 490
Senast: leonos
·
Lantbruksdjur Det förekommer ju då och då minigristrådar här men har inte sett någon om "riktiga" grisar. Jag hade gärna haft några stora grisar i...
Svar
10
· Visningar
2 382
Senast: Mabuse
·
Däggdjur Kan man ha kaniner boende bredvid ett alament eller blir det för varmt för dem? De har tidigare bott i motsatt hörn av rummet men jag...
Svar
4
· Visningar
1 412
Senast: R8n
·
S
Övr. Djur Jag hade nästan bestämt mig för att skaffa Maraner, men nu börjar jag tveka. Är det någon som kan rekommendera någon ras, helst inte...
Svar
7
· Visningar
2 426
Senast: Manda-Lotta
·
Lantbruksdjur Jag letar med ljus och lykta efter ett par Brahma-hönor till flocken, men de enda jag kan hitta finns ganska långt hemifrån. Går det att...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: Manda-Lotta
·
Övr. Djur Jag är en riktig guppynörd!! :p:p:p Tycker att dom är så små & fina med sina härliga slöjor! :D Hur startar men en bra...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: A-K.Eng
·
J
Däggdjur jag undrar vad min kanin är för ras egentligen när jag kollar på olika kanin raser känner ja inte igen min kanin någon stans? kanske en...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: Cajza
·
Övr. Djur Jag har fått uppdraget att hemma hos mig passa ett gäng malawiciklider plus en gigantisk ciklid och en plestosumusmal. Vad jag undrar...
2
Svar
22
· Visningar
3 082
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar