Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Vill ta föl på min shettis då hon är go och glad och väldigt fin i kroppen englit mig. Men hon har någon form av eksem och kliar av sig...
Svar
6
· Visningar
1 256
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Avel Är på väg att köpa en 3-åring e.Chess och är därför nyfiken på att få veta mera andra avkommer efter honom. Och gärna också synpunkter...
2
Svar
20
· Visningar
2 063
Senast: irma
·
Avel ....är min häst efter. Vet just inget om dessa hingstar - har någon koll på deras prestationer? Min häst är väldigt allround, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 445
Senast: Lotus
·
S
Avel \"Måste\" man ta föl..? Märklig fråga kan tyckas men... Jag har ett halvblodssto på 14 år, hyfsat trevlig och så men exteriört ingen...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Fiorano
·
Avel Jag frågade ju så mycket om avvänjning så jag tänkte ni skulle bli uppdaterade =) Jag valde ju att INTE separera dem dagtid i...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: shady
·
Avel Exakt hur går kvalen till egentligen? Jag vill ju jättegärna försöka kvala min lilla häst som blir fyra nästa år, men det är ju dumt att...
Svar
3
· Visningar
1 621
Senast: Darbhanga
·
L
Avel mitt varmblodsto är dräktig och det är hennes första föl och första gången som jag har en häst som ska ha föl!tänkte fråga lite frågor...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: lie
·
Avel När är bästa tid för att betäcka??
Svar
4
· Visningar
1 631
Senast: Rotterö
·
H
Avel min lillaq fölis är 5 månader o 134cm hög. Hur stor tror ni att hon blir? ( pappan 171cm mamman 163cm) mvh jessica
Svar
1
· Visningar
852
Senast: pigge
·
Avel Hur höga är era 1 åringar fram o bak? Min är 144,5 i manken och 148,5 bak. han kommer att bli ca 155-160 nånstans.
2
Svar
21
· Visningar
2 540
Senast: Emmmmma
·
B
Avel Det är så att jag har hittat en jättesnygg hingst till mitt shettlandssto. Men detär så att det har visat sej vara så att det finns en å...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: gonkan
·
Avel Om jag skulle få ta föl på ett isabellsto och vill ha en gul dressyravkomma. Det är ju Bernstein och Ravell som är närmast här i...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: MissFideli
·
B
Avel Behöver tips om hingstar till ett fbl sto e:Strong Statament xx-Riboboy xx Avkomman avlas för eget bruk och ska vara hopp inriktad, med...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Domaren
·
B
Avel Finns det mycket bra stamfäder där Etc. I framtiden när jags ska köpa storhäst blir det troligtvis en unghäst till dressyr. En bekant är...
Svar
15
· Visningar
2 059
·
Avel Någon som känner till ngt om honom, vad han gjort och vad han lämnat? :confused: Själv hittar jag väldigt lite om honom när jag söker på...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Mia_R
·
Avel Hur gör ni vid av vänjning När börjar ni , hur gammal är då fölet. Hur gör ni när ni börjar ta ut fölis ensam utan mamma. De blir ju...
2
Svar
26
· Visningar
3 644
Senast: Minni
·
Avel Hur gör ni Har ni täcke på era föl. Bara vid regn eller även vid kyla :banana:
Svar
13
· Visningar
1 327
Senast: Fredag
·
B
Avel Skulle vilja veta allt om dessa två hingstar. Dom var far respektive morfar till min förra häst, som jag tyvärr ej har kvar men som har...
Svar
8
· Visningar
1 504
·
Avel Ni som betäckt i år, tog sig era ston på första brunsten och med vilken hingst? Förra året betäckte jag med Bugatti och hon tog sig på...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 528
·
Avel Är det nån som är inne på det här med travhingstar? Kan man inte betäcka med Shibur längre? Jag hörde att han inte är avelsvärderad...
Svar
12
· Visningar
1 512
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama