Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur gör ni vid av vänjning När börjar ni , hur gammal är då fölet. Hur gör ni när ni börjar ta ut fölis ensam utan mamma. De blir ju...
2
Svar
26
· Visningar
3 662
Senast: Minni
·
Avel Hur gör ni Har ni täcke på era föl. Bara vid regn eller även vid kyla :banana:
Svar
13
· Visningar
1 327
Senast: Fredag
·
B
Avel Skulle vilja veta allt om dessa två hingstar. Dom var far respektive morfar till min förra häst, som jag tyvärr ej har kvar men som har...
Svar
8
· Visningar
1 504
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Ni som betäckt i år, tog sig era ston på första brunsten och med vilken hingst? Förra året betäckte jag med Bugatti och hon tog sig på...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 529
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Är det nån som är inne på det här med travhingstar? Kan man inte betäcka med Shibur längre? Jag hörde att han inte är avelsvärderad...
Svar
12
· Visningar
1 512
Senast: ghost
·
Avel hur stora är era hbl tvååringar? Vad är det för stam på dom? Min e: QE är bara 156cm :crazy:
Svar
18
· Visningar
1 483
Senast: Sixsten
·
Avel en kompis till mig ska ev. låna ett fullblodssto nästa år och betäcka henne med en halvblods hingst. Stoet ifråga är ca 155 cm hög, är...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: Ninnie
·
Avel man kan gå in och titta efter hur många betäckningar halvblodshingstarna har haft i sommar?
Svar
6
· Visningar
937
Senast: athena
·
N
Avel Har tittat efter unghäst/ föl född -02-03 och har nu hittat en jag gillar. Han är efter Sambesi (skäck) ue:Falleur 762 -Anart 583-Roman...
Svar
17
· Visningar
1 710
Senast: crazy
·
Avel Hur länge kan stoföl och hingstföl gå ihop utan risk för oönskade avkommor? Jag och min kompis har båda fått föl i år. Hon ett stoföl...
Svar
12
· Visningar
3 185
Senast: Nafayette
·
P
Avel Finns det någon mer än jag som har en häst där ett sto förekommer mer än en gång i stamtavlan? Är detta vanligt? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 221
Senast: Solskensdis
·
L
Avel Jag har ett sto, som är korsning mellan connemara och engelskt fullblod. (hon är ca 160 hög) Har ganska fin stam, Ashfields Bobby...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Little_Chance
·
B
Avel Är det någon som vet om nåt stuteri som har Exmoorponnysar? Jag har nämligen "blivit" kär i rasen efter att sett dom 1 gång. Tyckte att...
Svar
6
· Visningar
1 663
Senast: Madde_Madda
·
Avel 1. Vad har ni för erfarenheter av hans avkommor!? Färger, psyke, fördelar, nackdelar? 2. Jag har hans stamtavla ned till 3:e led (bl.a...
Svar
4
· Visningar
2 132
Senast: puckovovve
·
H
Avel Hejsan!!! Är det någon här som kan mycket om ardennrar?? Jag söker en häst som finns avbildad på en gammal stol hos mig. Den heter...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: hege
·
L
Avel Är det någon som har en avkomma efter honom eller träffat någon? Skulle ni vilja berätta hur dem är i temprament,storlek osv?
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: Pauling
·
Avel Har köpt en fem-åring efter Oldtimer, stor och ganska maffig. Jättefint temperament. Är det någon som har avkommor efter han? Hur är...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Centaur
·
Avel Är det någon som har/känner till en halvblodsskäck med godkänd stam dvs. ej endast avelsvärderade hingstar? :confused: Nyfiken...
Svar
15
· Visningar
1 551
Senast: yodi
·
R
Avel Skulle vilja veta lite om fullblodshingsten Columbus xx samt vad hans avkommor har gjort? Blir det lite svårare hästar? Hoppkapacitet...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Görel
·
Avel Jag vill premiera mitt halvblodssto (5 år),men har inte den blekaste aning om hur jag ska göra och vart jag ska vända mig! HJÄLP...
Svar
1
· Visningar
1 225
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka