Betäkning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Joyride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 647
smaksak... Jag betäcker juni/juli för att få fölen i maj/juni. Kommer de tidigare är det fortfarande snö ute och jag har dem på lösdrift...

Det beror ju på när Du vill ha fölet.
Personligen vill jag helst ha fölen i mars/april och betäcker följdaktligen i april/maj.
Ju mer ljus (sol) och ju mer gräs (grönt) desto bättre för brunsterna förståss, men jag har aldrig eller väldigt sällan problemmed brunsterna på mina egna ston.

Stet ska ha tappat vinterpälsen helt. Hon ska ha kommit i gång riktigt med brunsten .
Vi vi började slutet på aprill men det tog sig inte . Fick göra om det 3 gånger. Sista gången var 1 juli.
Hon fölade 25/5 03Några dagar tidigare än beräknat.
men allt var toppen bra. Jag ska betäcka om henne nu till våren får se hur det går dennagången. :banana:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Freazer
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Freazer
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 633
Senast: Hedwig
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka