Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Någon som har info om denna hingst, finns inte mkt på nätet. Svenska avkommor? :bump: :bump: :bump:
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Görel
·
V
Avel Hej, jag är inte så hajj på det här med skimlar. En skimmel som föds kolsvart, är det alltid så att den blir kritvit tillslut eller kan...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: lil-sis
·
Avel Har just sett bilder på en sådan korsning, och det är nog en av de vackraste hästar jag någonsin sett. Jag är kär! Så, är det någon som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 795
Senast: Yrja
·
B
Avel Har läst diverse trådar här om avvänjning och ser att alla är experter trots olika erfarenheter. Skall bli intressant att se vad jag får...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Avel Är det någon som vet något om kallblodshingstarna Lapello och Lovin?? Någon som har info och ev bilder på dessa?? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Immer
·
A
Avel Hej alla duktiga! Om man har ett sto med grå papper som är betäckt med en godkänd hingst, vad får då fölet för färg på sina papper...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: hoppsann
·
L
Avel Hejsan! Är det någon här som har lust att reda ut vad det är för skillnad mellan halvblod, varmblod, kallblod m.fl. Finns det några...
2
Svar
20
· Visningar
5 312
Senast: bengall
·
E
Avel Mitt sto ska föla i början av April. Man vet ju aldrig vad det är för väder vid den årstiden!!??!! Vi har en ridbana aldeles bredvid...
Svar
9
· Visningar
3 098
Senast: Roheryn
·
B
Avel Hej! Jag har funderat på att betäcka mitt vbl. sto e: Tap In med Prince R.S, är det någon som vet hur hans avkommor brukar arta sig?
Svar
5
· Visningar
1 088
C
Avel vilken ras skulle bli en läcker blandning med just ett varmblod tror ni?! om man ba fantiserar...!
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 735
Avel Någon som har information om halvbodshingsten gotthard? han är tysk (troligen) och död. akimmel.. ja, det är de jag vet! allt annat är...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Reykur
·
E
Avel Från 6-12 månader, men det måste ju bero på individen? När fölet börjar sno foder från stot, ska jag börja utfodra den i egen krubba...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Magdalena
·
P
Avel Horsemosens Charlie Brown NFH 70 tagit vägen? Han är inte längre verksam, varför?
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Peluso
·
E
Avel Ska jag ge mitt sto foder direkt efter fölning? I så fall vad? Har hört att kliröra ska vara bra. Mvh Anna
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Nafayette
·
S
Avel Jag har tänkt betäcka mitt 9 åriga korsningssto nästa vår. Hon är en korsning mellan arab och nordsvensk och jag vill ha arab på henne...
2
Svar
27
· Visningar
2 503
Senast: sto
·
Avel Är det någon som kan berätta om denna hingst... Har han några avkommor? Jag har ett sto som är Napoleon - Jaguar - Prince Fair xx, som...
Svar
18
· Visningar
1 750
Senast: Fredag
·
Avel nu är jag i farten igen.... Har även ett hoppsto som jag funderar på att ta föl på. Hon är e Pans Kardinal - Mowgli. Funderar lite på...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Ernst
·
H
Avel Jag har skaffat föllunge och han visades på fölvisningen och dt gick bra. Har nu bestämt mig för att även visa honom på ett års...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: Hästbiten
·
H
  • Låst
Avel HAR NI HÖRT DENNA TRÅKIGA NYHET?
2 3
Svar
41