Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nej, det är inte därför. Det finns så få frieserhästar, så jag tycker inte man ska hålla på å korsa. Och så håller de på att förädla friesern, förstör rasen....
Visst är Frieser hästar vackra och korsningen i fråga också! Är faktisk mycket lik pappas nordsvensk! Helsvart och allt!
Frieser hästar är trots sitt utseende (lite grövre och hovskägg) en varmblodsras!
Fast när det gäller hästar så är det ju insidan som räknas! Köpte en mkt vacker svart (med bläs) kallblodstravare som visade sig vara helt fel för mig...
Så nu luffsar jag och min fjording glatt omkring och älskar varann!
Dessutom är Frieser hästar mkt känsliga och araber har ju sitt lite speciella sätt att vara på ibland! Men man ska gå efter individen, alla ÄR inte lika! Och alla tycker heller inte lika!
den var jättefin. Inte min smak av häst helt, men väldigt vacker.
Lite små ögon kanske.
Men resning och utstrålning som få!
Fast själv gillar jag mer renrasiga hästar. Dumt att korsa tycker jag.
och för att inte tala om hur hästen är i huvudet.
Den kan vara hur fin somhelst men om den inte är klar i huvudet blir den i mina ögon hur ful somhelst..
när jag var på G att köpa mig en friser jag va spekulant på så läste jag på massa ställen att detta var icke tillåtet att göra. (korsa alltså) så därför undrade jag.
För min egen del som äger ett vackert arabsto vill gärna korsa med Frieser i framtiden..såvida man får det vill säga.
Så verkar det vara med många raser. Exakt samma som Tori hästarna....... dom avlar bort storleken och deras underbara egenskaper och gör "vanliga halvblod" av dom.
Hundavel & Ras För vissa raser, kanske. Men som jag skrev tidigare, jag har åtminstone hos boxer sett ganska stor variation inom en och samma valpkull...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.