Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tänkte kombinera min lisa över halvblodshingstar med död, exp eller liknande. Så nu får ni hjälpa mig med lite i taget här: Första...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: MissFideli
·
F
  • Låst
Avel Skillnad på \"blod\"?? JAg fick i dag en fråga av min sabmo som jag inte kunde svara på helt.... Så nu vill jag fråga alla experter...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: ameo
·
Avel Jag undrar vilka hingstar som är godkända för ponnyavel. Halvblod eller andra bra dressyrhingstar.. Någon som vet någon? Vill betäcka...
Svar
13
· Visningar
1 779
Senast: Ramona
·
Avel Någon som vet något om honom och har info + bild? Kram Favina :bump:
Svar
2
· Visningar
1 408
Senast: ameo
·
Avel Min kompis islandshäst är mörkbrun (antagligen) med ett blått öga och nu börjar det dyka upp vita streck på honom, precis som nån haft...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: Eila
·
Avel Ska skriva arbete i skolan nån som vet någon bra sida med bra fakta???
Svar
1
· Visningar
996
Senast: sthlm23
·
F
Avel Ett dräktigt sto \"brunst-blinkar\"! Jag har ett dräktigt sto (sex och en halv månad gången), som står och "blinkar" med slidöppningen...
Svar
7
· Visningar
3 834
Senast: Francess
·
S
Avel Hoppas på lite hjälp. Känner mig så där lagom vilse när det gäller sånt här. :angel: Gick in och tittade på Blup statistiken för Briar...
Svar
17
· Visningar
1 555
Senast: Görel
·
Z
Avel Hur tror ni den ungen blir? I huvudet? Exteriört? Kapacitetmässigt? Nyfiken bara då jag lånar en med den stammen just nu (7 mån...
2
Svar
22
· Visningar
2 959
Senast: Jet
·
P
Avel Stofamilj 23, nån som kan skriva nåt om den?
Svar
12
· Visningar
1 009
Senast: Peluso
·
L
Avel Någon mer som såg han som kom från belgien och körde fyrspann i helgen i globen?? Han hade tydligen just korsningen arab/frieser och...
Svar
15
· Visningar
4 192
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Jag har precis fått veta att nästa år kommer hingstpremieringen för de små ponnyraserna att ligga på våren igen i stället för på hösten...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: lila
·
L
Avel jag har tänkt på det att shettlandsponnyn säger man ju är en "barnponny" , men igentligen behöver det ju inte vara så. När dom ä...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: mizz_perfect
·
Avel Jag har en varmblodsvalack efter Vip Tilly som i sin tur är E: Istraeki, en fransk travare. Nu är jag himla nyfiken på vad HANS pappa...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Polly_Mulle
·
L
Avel Var får man tag på dessa? Har sett att man kan beställa de nyaste från Asvh, men äldre? Var får man tag på dem? Har hört av en del att...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: Bia
·
Z
Avel Har en 7 mån gammal hingstunge nu hemma på gården. Han kom hit för ungefär 2,5 veckor sedan och var då undernärd och lite dålig i magen...
Svar
10
· Visningar
5 089
Senast: Rodde
·
Avel Hur vet man om en skäck är homozygot? jag vet att dens föräldrar måste vara skäckar och den måste ha ärvt skäckanlaget från båda men hur...
Svar
12
· Visningar
5 080
Senast: loveponies
·
A
Avel Hejsan. Jag funedrar på att ta ett föl efter mitt varmblods sto.Men jag skulle vilja ha en bra varmblods hingst,som ej är alltför...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Angela
·
Avel Hejsan! Jag undrar lite över dessa två hingstar. Detta är en stam på en häst jag har blivit lite nyfiken på, men jag vet inte ett...
Svar
9
· Visningar
1 332
Senast: alice
·
B
Avel Hej! Har ett sto e- Briar. Jag är nu lite nyfiken på om det finns någon som har eller vet något om hur hans avkommor "kan" vara...något...
Svar
10
· Visningar
1 287
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka