Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel till ett sto efter Don Schufro Elizar. En dressyrhingst ska det vara. Stot är nu ca 160 blir 3 nästa år. Hon är snygg med relativt bra...
Svar
12
· Visningar
1 274
Senast: selmaH
·
T
Avel Vad kostar det på ett ungefär som stoägare att ta fram ett föl ? Menar då med en hingst som är ganska populär tex. Frami ?? //Tess
Svar
4
· Visningar
1 150
Senast: Demon
·
H
Avel Vet inte om den här tråden ligger rätt men jag testar.... Har en föllunge hemma som jag har tänkt visa som ettåring. Nu undrar jag...
Svar
5
· Visningar
1 458
Senast: Hästbiten
·
S
Avel Finns det någon med en lyckad tinkerkorsning i detta land? Är det någon som har tinker/nordsvensk (bruks) korsning? Hur blir de...
Svar
13
· Visningar
3 569
Senast: linabergmer
·
S
Avel Behöver er hjälp som har historisk koll på raserna. Dessutom på engelska. Hittade två (och fler) hingstar i mitt sto's (sv. halvblod)...
Svar
3
· Visningar
3 414
Senast: Sjalen
·
L
  • Låst
Avel Ni som har tinker korsning?! Vad är era tinkrar korsade med? Hur fungerar det? Vill veta allt:)
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: ameo
·
G
Avel Måste bara skryta lite om den rasen. Ni som har Ridsport kanske har läst om att i Halland har de haft talangjakt för 2 åriga ponnyer...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: RebeckaKihlberg
·
H
Avel Sto som är väldigt \"öppen\" bak.. Mitt sto är väldigt öppen bak i slidan, hon visar klitoris halvt om halvt. Har läst att detta inte...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Cillavan
·
D
Avel Hej på er! När det känns som det bara är motgångar hela tiden så kom det något som lite plåster på såren i fredags. Har varit tvungen...
Svar
5
· Visningar
1 070
Q
Avel Någon som kollat den nya hingstkatalogen för Quarters ?? :D Tyckte själv att det var en efterlängtad grej, kul att titta runt på...
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: Francess
·
S
Avel Hallu!! skulle vilja veta lite mer om den norska kallblodstravaren alm svarten.. känner igen namnet så e han känd?? nån som har nån...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Rikkan
·
M
Avel hej! undrar vad ni tycker jag ska betäcka ett skimmel sto(född svartbrun) med. hon är efter: e ögri från hjortkvarn mf mökkur från...
Svar
12
· Visningar
1 719
Senast: Trassla
·
Avel Detta kanske inte är rätt forum egentligen. Men kan någon hjälpa mig med hur jag ska registrera min häst, som är av okänd härstamning...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: oidipus
·
S
Avel Godkända hingstars stamtavlor är ju inte speciellt svåra att hitta på nätet, men nu hade jag hemskt gärna velat ha tag i stona bakom...
Svar
14
· Visningar
1 246
Senast: Spider84
·
Avel Bara så att missförstånden minimeras. Användaren som gick ut med detta hade inte kollat sina källor eller varit källkritisk.
2
Svar
27
· Visningar
2 945
Senast: Trassla
·
A
Avel Hej,jag har ett sto e: ideal du gazeau och jag undrar om nån har foton på denna hingst och skulle gärna vilja ha lite mer info än det...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: Lazio
·
A
Avel Hej,jag undrar om det finns någon som vet vart det finns bilder på hingsten Donnerfly?Det finns ju två foton på hans hemsida,men jag...
Svar
12
· Visningar
1 364
Senast: Angela
·
H
Avel Hur hög inaveskoefficient ska man ha? Blir ca: 3,5% & inaveln är i följande led 5+5 4+5. Fransk stam ca: 14% Amerikansk: 86% Tror ni om...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Bia
·
L
  • Låst
Avel Hejsan! Är det någon som har tinker/irlänsk cob? Vad tycker ni om den rasen? Positivt? Negativt? Berätta allt, jag vill vete:)
Svar
4
· Visningar
755
·
Avel att en avelshingst blir såld till USA ? Med tanke på deras avelskarriär. Tänker på Vivaldi, Sir Caletto och nu senast Pablo. Den senare...
Svar
2
· Visningar
938
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka