Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
  • Låst
Avel Ni som har tinker korsning?! Vad är era tinkrar korsade med? Hur fungerar det? Vill veta allt:)
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: ameo
·
G
Avel Måste bara skryta lite om den rasen. Ni som har Ridsport kanske har läst om att i Halland har de haft talangjakt för 2 åriga ponnyer...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: RebeckaKihlberg
·
H
Avel Sto som är väldigt \"öppen\" bak.. Mitt sto är väldigt öppen bak i slidan, hon visar klitoris halvt om halvt. Har läst att detta inte...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Cillavan
·
D
Avel Hej på er! När det känns som det bara är motgångar hela tiden så kom det något som lite plåster på såren i fredags. Har varit tvungen...
Svar
5
· Visningar
1 067
Q
Avel Någon som kollat den nya hingstkatalogen för Quarters ?? :D Tyckte själv att det var en efterlängtad grej, kul att titta runt på...
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: Francess
·
S
Avel Hallu!! skulle vilja veta lite mer om den norska kallblodstravaren alm svarten.. känner igen namnet så e han känd?? nån som har nån...
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: Rikkan
·
M
Avel hej! undrar vad ni tycker jag ska betäcka ett skimmel sto(född svartbrun) med. hon är efter: e ögri från hjortkvarn mf mökkur från...
Svar
12
· Visningar
1 715
Senast: Trassla
·
Avel Detta kanske inte är rätt forum egentligen. Men kan någon hjälpa mig med hur jag ska registrera min häst, som är av okänd härstamning...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: oidipus
·
S
Avel Godkända hingstars stamtavlor är ju inte speciellt svåra att hitta på nätet, men nu hade jag hemskt gärna velat ha tag i stona bakom...
Svar
14
· Visningar
1 246
Senast: Spider84
·
Avel Bara så att missförstånden minimeras. Användaren som gick ut med detta hade inte kollat sina källor eller varit källkritisk.
2
Svar
27
· Visningar
2 939
Senast: Trassla
·
A
Avel Hej,jag har ett sto e: ideal du gazeau och jag undrar om nån har foton på denna hingst och skulle gärna vilja ha lite mer info än det...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Lazio
·
A
Avel Hej,jag undrar om det finns någon som vet vart det finns bilder på hingsten Donnerfly?Det finns ju två foton på hans hemsida,men jag...
Svar
12
· Visningar
1 363
Senast: Angela
·
H
Avel Hur hög inaveskoefficient ska man ha? Blir ca: 3,5% & inaveln är i följande led 5+5 4+5. Fransk stam ca: 14% Amerikansk: 86% Tror ni om...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Bia
·
L
  • Låst
Avel Hejsan! Är det någon som har tinker/irlänsk cob? Vad tycker ni om den rasen? Positivt? Negativt? Berätta allt, jag vill vete:)
Svar
4
· Visningar
754
·
Avel att en avelshingst blir såld till USA ? Med tanke på deras avelskarriär. Tänker på Vivaldi, Sir Caletto och nu senast Pablo. Den senare...
Svar
2
· Visningar
937
·
Avel hej jag funderar :confused: på att betäcka mitt sto nästa år men då är hon fjorton, undrar om det är försent :( då det är första...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Domaren
·
M
Avel hej undrar om någon vet mer om skimmel hingsten Ögri Från Hjortkvarn. eller om ni har någon avkomma efeter honom berätta gärna lite om den.
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: javill
·
M
Avel heej undrar vad man kan få för färger med ett skimmel sto (född svartbrun) efter e ögri från hjortkvarn mf mökkur fra varmelaek någon...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: Lobelia
·
V
Avel "ingår" i halvblodet? Blandning mellan fullblod, kallblod? hur många %?
Svar
2
· Visningar
949
Senast: svea
·
S
Avel Kan någon tala om för mig vad skillnaden mellan franska och svenska varmblod är? Har hört att de franska är mer som "vanliga" hästar med...
2
Svar
35
· Visningar
5 422
Senast: Sirisiri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar