Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag tappade min parfymflaska i golvet, och den gick i tusen bitar. Och nu är det fina fläckar där. :( Hur sjutton ska man få bort dom...
Svar
6
· Visningar
22 931
Senast: MikaTela
·
Hemmet Jag vill göra om i köket och sätta nya luckor på väldigt gamla skåp. Tips önskas därför på om man kan köpa frostat glas (eller kanske...
Svar
8
· Visningar
3 557
Hemmet Jag plöjer vidare i min jakt på lägre energiförbrukning! Hittills har jag ett snitt på drygt 550kwh mindre/månad mot förra året vilket...
Svar
6
· Visningar
2 534
Senast: MiniLi
·
A
Hemmet Nu är jag lite nyfiken på hur era granar ser ut. Våran har på senare år alltid bara haft röda julgranskulor och ljus. Hur ser din...
Svar
8
· Visningar
1 587
Senast: annnaa
·
Hemmet vill inte ha vanlig yoghurt pga allt socker, äter de till morgonmål. Har en tid ätit naturell yoghurt som jag själv smaksatt med bär...
Svar
12
· Visningar
13 891
Senast: vallhund
·
M
Hemmet Hittade för ett tag sedan en hiskeligt snygg tapet. Den såg ut som en riktigt häftig betongvägg med vackra formbrädsavtryck och allt...
Svar
4
· Visningar
2 757
Senast: majjijann
·
Hemmet Jag har insett att jag har väldigt lite förvarings utrymme i mitt hus, har ett utrymme under trappan som är överfullt med bråte, det är...
Svar
6
· Visningar
3 385
Senast: QuickStar
·
Hemmet Vilket är det starkaste, mest tåliga på marknaden? Men jösses! Laminatgolvet ska det stå och inget annat :o. (så gåre när man har...
Svar
5
· Visningar
3 479
Senast: Migo
·
Hemmet Nu är det dags! Vi ska flytta och innan dess så ska kök och badrum fixas. Badrummet känns inte så komplicerat, men köket... hjälp vad...
2
Svar
24
· Visningar
4 680
Senast: Sar
·
Hemmet I vår källare har vi betonggolv, i vissa rum är det ren betong, i andra är det målat med industri-golvfärg. Går det att göra nåt för...
Svar
15
· Visningar
8 229
Senast: PelleP
·
P
Hemmet Vi har i dagsläget en 140-säng, men ska byta till en 180-säng då vi fått en sådan i julklapp av mina föräldrar. I dagsläget är...
Svar
6
· Visningar
1 662
Senast: Flixon
·
Hemmet skall i morgon och titta på ett hus. Byggt 90. Nu visar det sig dock att ena gaveln har sjunkit ca 9 cm 93. detta är inte åtgärdat, men...
Svar
18
· Visningar
3 583
Senast: Oregano
·
Hemmet Har ärvt ett hus med bergvärmepanna (heter det så?) Det är ett gammalt hus från 1909, brädfodrat för ca 5 år sedan, på ca 135 kvm. På de...
Svar
10
· Visningar
8 103
Senast: gillaj
·
Hemmet Jag vill helst klara mig utan bäddmadrass då jag tycker om att sova hårt, har de senaste 5 åren sovit direkt på resår madrass och trivs...
Svar
12
· Visningar
5 370
Senast: Gravinda
·
Hemmet Tänkte sy lite olika lapptäcken och tar tacksamt emot sytips. Jag hade tänkt sy av vanliga kvadratiska bitar ca 20 ggr 20 cm. Tips kring...
Svar
3
· Visningar
2 187
Senast: olivettino
·
Hemmet Jag och sambon har bestämt oss för att måla om lite grejer här hemma. Bl.a sängstommen, vardagsrumsbordet och tvbänken är det som ska få...
Svar
14
· Visningar
6 686
Senast: Corax
·
M
Hemmet Jag skriver anonymt för jag skäms, det är så äckligt. Vi har möss inne och jag vet inte hur jag ska bli av med dem. Tycker vi har provat...
2
Svar
32
· Visningar
31 694
Senast: Mikan
·
Hemmet Jag fattar ingenting av det! :crazy: Jag funderar på om det ens är lönt att byta elleverantör, samtidigt så är jag en snåljåp så jag...
Svar
9
· Visningar
1 382
Senast: Sedna
·
Hemmet Tittar runt på hus. Och den frågan som ofta kommer upp för mig handlar om kök. Ät utbildad restaurangkock, så är rätt krantig med det :)...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
L
Hemmet Hejsan alla! Jag behöver verkligen få tag på enorma plastsäckar. Jag har tidigare köpt jättestora sopsäckar, men nu kan jag inte...
Svar
2
· Visningar
1 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka