Ytterligare DÖdsolycka - Irland

Sv: Ytterligare DÖdsolycka - Irland

:eek: :eek: :eek: Nä nu vill inte jag vara fälttävlansmamma längre.
Jag vill vara dressyrmamma eller möjligtvis hoppmamma (för att ha kvar lite späning :grin:)

jaj ag såg de oxå , tänkte göra en tråd här men du hann före.

De är så tragiskt :cry:
Jag ska ut på terrängen på torsdag, första gången på evigheters evighet.
Vill inte läsa om sånt här.

va ska ske med sporten nu? Mina föräldrar har patat om att köpa en dressyr häst länge nu och om de ska fortsätta så här så kommer de ju gå igenom för svart kommer det ju inte finnas någon sport kvar

Sitter just nu och ritar banor till vår tävling...

Och nej, nej, nej! det får inte vara sant:cry:

Ser två förhållningssätt till det hela, antingen stänger man av och slutar att ta in informationen eller så slutar man med det här :(

Man kan inte bara stänga av och blunda för de heller.
Fälttävlan har ridits i alla tider men nu ramlar rapporterna om dödsfall in, vad är de som händer med sporten ?

asså jag känner mig helt kluven, jag vet inte hur man ska tänka/göra. jag älskar sporten men man måste ju förstå föräldrarna som är oroliga.

Jag förstår dig, även föräldrarna.

Jag la av med fälttävlan då jag gick över till häst, dels för att jag inte hade nån häst som var lämpad för fälttävlan och sen för alla långa resor somman måste göra.

Gick över till dressyr och hoppning och känner mej nöjd med de.
Nu har jag en häst som skulle kunna passa för fälttävlan o kan känna enormt sug ibland (därför jag även anmältmej på en terrängträning på torsdag) men med alla dessa rapporter så kommer jag aldrig göra en satsning på fälttävlan igen utan jag håller mej till hoppning nu och så tränar jag på terrängen ibland bara för att unghästarna ska få lite omväxling.

nej, vad tragiskt :( vad är det som händer egentligen?? har tävlingarna blivit svårare eller är det ryttarna/hästarna som inte är rätt tränade? :confused:

jag tror det kan handla mkt om hur vi rider idag, förr var det väl mer terrängen som avgjorde(jag kan ha fel?), nu är det ju nästan bara dressyren som gör att man vinner. Och tränar man för mkt dressyr så blir dom väl för lydiga (som ngn sa i en annan tråd). Det kan ju också ligga mkt i att tex X har ridit dressyr och hoppning på låg nivå i sitt liv, X köper en häst,P som har gått 2*ig fälttävlan, X vill såklart satsa högt och går ut i två debutant, två lätt och sen 1*ig och 2*ig så fort som möjligt, trots att X inte har ngn egentlig erfarenhet och därför blir allt liksom fel.. NGn som fattar hur jag menar? lite luddigt kanske... men jag tror det har lite med det att göra i Vissa fall, sen finns det ju jätterutinerade ekipage som trillar dit också..

men du.. din dotter/son Älskar fälttävlan (eller?) om du då säger att "nej du får inte tävla fälttävlan mer" då blir ju inte din son/dotter så glad. så jag tycker att det är bättre att göra det man tycker om, man har endå bara ett(?) liv på sej. (sen vet vi ju inte vad som händer efter livet men det är ju en annan sak;)) och sen jag personligen skulle MYCKET hellre dö på en terrängbana när jag sitter på min älskling än att tex leva tills jag är 80+ och vara krasslig och sjuk till sista dagarna..
fattar ni hur jag menar?

va ska ske med sporten nu? Mina föräldrar har patat om att köpa en dressyr häst länge nu och om de ska fortsätta så här så kommer de ju gå igenom för svart kommer det ju inte finnas någon sport kvar

Tja du hittar ju ändå ingen ft-häst säger du ju och dressyrhästar finns det gott om så ditt val är väl solklart :angel:

Efter 10 år som fälttävlansmamma så kanske man borde vant sig, men nej tyvärr så älskar jag och är rädd om mitt barn och vill inte att hon ska utsätta sig i fara i onödan. Samtidigt älskar vi båda fälttävlan :love: och jag skulle aldrig förbjuda henne att rida, men inte för ty så känns det inte lika välgörande längre med alla dödsfall
:(

Vi har ju naturligtvis reflekterat över detta bägge två, att kanske sluta med fälttävlan.....men sen tar tjusningen över...och där blir jag lite kluven....

Ok, har aldrig hört den beskrivningen innan. Och "ren olyckshändelse" börjar ju kännas som en standardfras från ansvariga i den här frågan... :crazy: Kan man verkligen göra det så "enkelt"?

Inget rotationsfall denna gång borde det ju innebära... eller :confused:

Utan mer maximal otur som när man bryter benet på 3 ställen av att kliva snett på en tröskel?

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
820
Senast: Krålus
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 774
Senast: hundtant
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?