Yes! Lyckodag och bästa hunden!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ebba85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 097
E

ebba85

Min lilla hund fick ju för några veckor sedan rycket och drog efter rådjur. Nu har jag jobbat och slitit med honom sedan dess, vi har börjat med viltspår och tränat inkallning ännu mer än tidigare.

Idag var vi ute, först spårade vi och sedan fick han busa på en åker. Just när jag kallar in honom så märker jag hur det rör sig inne i skogen, Texas rycker ditåt och jag säger ett bestämt NEJ, han vänder i luften och kommer direkt till mig! Massa beröm och godis blev det såklart, duktiga hund! :bump:

Så nu märks det att all träning har gett resultat, han har blivit mer uppmärksam på mig och mycket roligare att jobba med :love:

Ville bara skriva av mig lite glädje! :)

Sv: Yes! Lyckodag och bästa hunden!

Vad roligt :D!
Det är alltid lika kul när dem lyssnar på en! :D

Tack båda! :) Jag blir så glad när jag ser framsteg och just idag gick det så himla bra med allt!

Vad härligt!
Önskar min hund kunde lyssna så bra när det kommer en hund och han är lös. Han stänger bara av. Men vi ska väl komma dit nån gång också.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 877
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 502
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Ingen rolig tråd att behöva göra men känner att jag behöver lufta mina tankar med lite erfarna hundmänniskor härinne och får ursäkta den...
Svar
11
· Visningar
2 307
Senast: Virrvarr
·
Hundhälsa Med risk för att låta lite överdrivet virrig eller något.. Jag behöver lite tips och råd kring hur jag ska tänka nu, men jag vill att ni...
2
Svar
22
· Visningar
3 284
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka