Wintecsadel...

BOGGIE

Trådstartare
Är det någon som vet...går det att stoppa om den äldre modellen av Wintecsadel? (ca 12 år gammal)

Eller måste han få gå till den sista vilan? :cry:

Tror inte att det går att stoppa oom en sådan "ny" Wintec. Men hör med antingen din ridsportaffär eller en sadelmakare.
Men då ställer jag mej den frågan: Hur har du burit dej åt för att få en Wintec sadel som behöver stoppas om?
Jag har haft, och har många av modellen Sport och ingen har behövts stoppas om, dessutom är dom inte omstoppningsbara. Inte ens trots att den äldsta jag har haft har varit gjord i början på 80-talet. Och den används nästan dagligen.

Den behöver stoppas upp snarare än stoppas om...den är på gränsen till lite trång...men jag ska kolla med sadelmakaren "fram på byn". ...får hoppas att man slipper bli utskrattad när man kommer in med antikviteten.... :o ;)

Jag har haft en tidig 90-tals Wintec dressyr som jag lät stoppa om. Den blev jättebra! (Fast jag fick ändå sälja den för hästen hade breddat så bommen var för trång)

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tara
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka