wintec pro dressage, og wintec 500 dressage

S

sleepy

Nån som vet skilnaden/ forskjellen? Pro dressage ser litt mer "banan" ut, men det kan jo bare være bildet jeg har...

Jag har båda! Det är ingen större skillnad på dem. Det som skiljer är att Wintec Pro har ett mockaliknande material i sits och på kåpor samt har läderstroppar och ett reglerbart Y system på stropparna. Båda sadlarna jag har är ullstoppade! På min ena häst som har kort och bred rygg, är bukig samt är lätt överbyggd ligger Wintec Pro bättre eftersom det är lättare att fixera sadeln med Y-systemet på stropparna. Dvs det glider inte lika lätt. Sen får man ju också mycket mera grepp i Wintec Pro pga av det mockaliknande materialet. Annars är sadlarna lika i formen mm!

Liknande trådar

Utrustning Nya djuret har fått en Wintec pro dressage utprovat. Trevlig sadel som vi båda trivs i. Börjar dock bli sugen på en hoppsadel också och...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 686
Senast: Estivuz
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 337
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka