Wintec Isabell?!

Busen

Trådstartare
Var och provade ut en ny sadel till pållen i dag.. :banana:
Blev en "Wintec Isabell" (Werts), ville egentligen inte ha en syntet sadel, men det var enda sadeln av mååånga som passade i just den pris klassen....å den var faktiskt riktigt skön att sitta i..;)

Någon som har en sådan här sadel? Goda eller dåliga erfarenheter av den?? Allt mottages med glädje!! Skulle vara skoj och veta vad andra tycker om den?! :bump:

Sv: Wintec Isabell?!

Bästa syntetsadeln på marknaden! Skön att rida i och lätt att sköta!
:)

Det finns massor av trådar om denna sadeln, så sök här på forumet om du vill veta mera :idea:

Jag har haft min ca 1 månad, köpte den begagnad.
Är mycket nöjd med den. Hästen rör sig mycket bättre i den men jag hade lite svårt att sitta i den första gångerna. Nu går det mycket bättre.
Jag har de stora knästöden och jag har placerat dom så högt det går.
Har vanliga stigläder i just läder, tycker de skaver en del mot kåpan. Undrar om stigläder i syntet skaver mindre? Någon som vet skillnaden

Hej. Köpte min ganska nyligen ca 2 månader. Älskar den! Min häst har blivit ett riktigt kraftpaket sedan jag började använda sadeln. Snart dags att byta till ett större koppjärn - jippie :bump:
Må väl

Jag tyckte om min den första tiden men allt eftersom månaderna gick käönde jag att det inte stämde... jag fick problem med sitsen som jag itne haft fö rut, och tänkte att det är väl bara jag som får skärpa mig. Men så sa min tränare att hon red i en sån sadel en gång och fick direkt samma problem som jag (skänkeln åkte bak, jag blev fastlåst i sitsen) och då kom jag på att det kanske inte var bara jag... så jag sålde den tidigt i år, sitter betydligt bättre i min flata hoppsadel även om jag längtar tills en ny dressyrsadel blir inhandlad ;)

Men den kan säkert passa andra! M¨nga verkar ju gilla den även efter en tid så...

Jag har haft min ca 1 månad, köpte den begagnad.
Är mycket nöjd med den. Hästen rör sig mycket bättre i den men jag hade lite svårt att sitta i den första gångerna. Nu går det mycket bättre.
Jag har de stora knästöden och jag har placerat dom så högt det går.
Har vanliga stigläder i just läder, tycker de skaver en del mot kåpan. Undrar om stigläder i syntet skaver mindre? Någon som vet skillnaden

Jag har oxå en Isabell. Jag har stigläder med syntetkärna. Mjuka och ger inget skav alls. Har Glo..us stigläder

Jag har också Globus stigläder fast helt i läder och de är också mjuka. De skaver liksom längst ner på kåpan (du vet "läderfliken", inte längre upp)

Jag vill ju inte ha dom i syntet som inte har något spänne utan en "pigg" :mad:
Finns det vanliga stigläder i syntet?
Varför skaver de mindre än de i läder?

jag har isabell, o stigläder av läder!

är väldigt nöjd.
Flera i stallet har sådan sadel också och jag vet att dom är nöjda dom med.

Till syntetsadlar ska man ha syntetläder, både Wintec och Griffin har.

thorowgood har också syntetstigläder. inget jag rekommenderar dock. stela och jobbiga att ha och göra med:mad: ena hålet håller också på och går sönder och då är de bara drygt ett år gamla:mad:

Har sånna jag också, tycker de är väldigt bra mina är ca 3år och har inte en skråma eller antydan till spricka. Då har de varit ganska flitigt använda.

Jag vill ju inte ha dom i syntet som inte har något spänne utan en "pigg" :mad:
Finns det vanliga stigläder i syntet?
Varför skaver de mindre än de i läder?

Hej! Joda, Jag har köpt ett par på Börjes tingsryd i Småland för endast 180 kr med ett riktigt spänne, ingen T krok. Jättenöjd! :D
Må väl

Jag tycker det också känns som läder båda nere på kåpan och sadelgjordstropparna .

jag tycker min begagnade isabell är kanon.
tror att det fungerar bäst med syntetstigläder.
eftersom hela kåpan är syntet, men sadelgjordsstropparna är läder.
Har tagit bort mina knästöd helt för att få en bättre sits

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 550
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 693
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka