Wintec Isabell vs Wintec Pro Isabell

Liselott76

Trådstartare
Det finns tydligen två olika sorters Wintec Isabell, en där det står Wintec Pro på kåpan över stigläderkrampan (men det ÄR ändå en Isabell, finns en Isabell-signatur på kåpan) och en där det inte är någon text alls ovanför den kåpan. Men båda har alltså Isabell-signaturen.

Nån som vet skillnader etc?

Sv: Wintec Isabell vs Wintec Pro Isabell

Har aldrig sett att det skulle finnas två... Pro serien är samma sadlar men med equisuede istället för equileather som Wintecs andra modeller har. Isabellen har ju redan equisuede och sen har Bates den i läderversion istället. Har du någon bild?

wintec pro och wintec isabell är inte samma sadel. olika bossor osv. googla så hittar du bilder.

Gammal tråd, men jag vet vilken du menar. Har också sett detta och tycker det är jättekonstigt! Det står verkligen både Wintec Pro och Isabells namnteckning. Helskumt och jag har ingen aning om varför, eller vad det är för sadel. Kan snart fixa bild. Tror jag.

Oj, jag hade glömt att jag gjort det här inlägget. Jag har länge varit sugen på att prova en Isabell och blev jätteglad när det såldes en i "min" stad. Men - då var det en sadel där det, som jag skrev ovan, stod Wintec Pro + att det stod Isabell.. Den passade inte på hästen så jag lämnade tillbaka men det här gör ju att jag fortfarande inte fått svar på om en vanlig Isabell kan passa min kräsna häst.
Det är bökigt med sadelköp!

Här kommer bilder. Som ni ser så ser den mer ut som en caprilli/wintec pro än en isabell werth, men den är likväl märkt med isabells namnteckning. Helkonstigt.

IMG_6391.jpg

IMG_6392.jpg

Wintec 500 menar jag, inte caprilli... ;)

En stor skillnad är att den som inte är "Pro" har den förlängda stigläderkrampan som gör att man får en bättre lodrät sits. Fattar inte varför inte Wintec/Bates har den i alla sina dressyrmodeller...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 147
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar