beauspirit

Trådstartare
nu har jag fått ft-kortet :banana: skrev teorin och red tempot idag och klarade det!
känns så skönt nu kan vi börja tävla. :)

Sv: wihoo!

åh grattis! Jag vill också ta det, ska göra det snart. berätta allt så att jag är förberedd på vad som ska komma ;)

tack båda :).
först var jag med på en vanlig terrängträning (som förövrigt var superbra!) och fick på slutet hoppa en bana (med vattenhinder) för det ska man ju göra i terrängprovet. klarade det.
sen idag så red jag tempoprovet. där skulle det först vara travtempo på 250 m/min och man skulle pricka in och rida dessa 250 min i valfri gångart på en minut, +-2 sek. lyckades komma in på 1,01 vilket jag är stolt över då det var klurigt :p
sen samma sak i galopp på 450 m/min och där kom jag in på 58 s, samma sak där +-2 sek. man fick tre försök om man behövde.

sen skrev vi teoriprov exakt som grönakortet provet och fick det rättat direkt efter.

detta kostade mig 300 för träningen inkl terrängprovet + 150 för de två sista proven.

Senast ändrad:

okej.. får man rida med klocka på temövninganra eller??

hehe jorå :p
jag red på ren tur tror jag eller så hade jag en inbyggd känsla för det där vad vet jag, eftersom jag kom nära i både traven och galoppen.

men varje gång jag kom i mål kändes det som om jag red helt fel tid! :p

Följde med en tjej som hete Nathalie Mortensen en gång när hon skulle ta fälttävlands -kortet. Tyckte det var riktigt klurigt.. att bara stå bredvid som sagt. Tur att jag och ponnyn inte är så tävlings intresserade på fälttävlands fronten utan håller oss till dressyr och hoppning. Lycka till du som ska ta det snart ;P

jaså :D
Jo för väldigt många år sedan, då jag var lite yngre så var jag häst skötare åt Felix.. det var iof en väldigt lång tid sedan. Även på Snövit och sedan under Moon Dancing Queens tid var jag där ganska ofta. Fick japp (min nuvarande ponny) ganska snabbt efter att Snövit blivit sjuk. :crazy:

Men hur känner du henne da?
Msn kanske? :angel:

Jahaa det är du som har japp :p
(känner elin lite halft sådär)
Jo jag känner nathalie för jag rider hos henne :p har också vart medryttare te Felen :)
Jag började vara där typ när hon hade haft freddy i kanske ett halvår.. å är där fortfarande :D

bjankisen@hotmail.com

jaa de e de =)
jaså? trevligt, hur känner du henne da?
Felix var en rolig liten ponny det du =) Har nathalie kommit hem nu eller?

Liknande trådar

Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 969
Senast: vilde
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Lars L
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod