Westernsadel

D

Dressyrbrud

Hallo.

Ska köpa westernsadel :D till min arabkorsning antingen i höst elr vår. Jag undrar vad tycker ni man ska ha för 'inriktning' på sadeln? Jag ska ha min att rida ut i skogen på, och ev tävla distans i. Just nu har vi en Dakota Reiner All Around till vårt varmblodssto, som är bekväm att både rida i på banan och ut i skogen. Tyvärr kan jag inte så mycket om westernsadlar överhuvudtaget, men har fått höra att det var en riktigt bra sadel och att reiner var typ westerns dressyr, och sadeln var då anpassad med close contact och sånt där :P
Vad tycker ni skulle passa? Självklart ska jag åka till ett sadelutprovare men tänkte att jag kanske kunde få lite 'kött på benen' innan ;)

Tack.

Sv: Westernsadel

se inlägg nedanför ;)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Westernsadel

Hum, kanske Allround eller Trail? :) Jag tror att min är en trailsadel, men den funkar lika bra till skogsridning, barrelrace och kojobb, fast det kanske bara är för att jag inte har testat bättre än ;)
Men om du gillar reiningmodeller så kör på det! :D Du kan ju testa olika märken och modeller så märker du fort vad det är du vill ha :) Lycka till med sadelköpet ;)

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 902
Senast: Seabaz
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 012
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Jag har bestämt mig för att köpa en westernsadel till mitt lettiska halvblod och ha att lulla omkring med i skogen. Jag har noll...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: kossankaj
·
Utrustning Jag ska köpa en häst där sadel inte följer med. Hon är tidigare riden med westernsadel och bomlös vanlig sadel. Känner mig tveksam på...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: hovtassfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka