westernsadel utprovare

lillamyggan

Trådstartare
För vanliga engelska sadlar finns det ju utbildat folk som kan komma ut till ens stall och hjälpa till att prova ut sadlar.

Finns det nått sånt för westernsadlar, alt att man kan åka dit med hästen (I Stockholm då helst)

Nån som vet?

Sv: westernsadel utprovare

Kanske är lite långt bort med dom på dalafritid.se åker ut och provar ut sadlar. Dom är riktigt duktiga tycker jag, har själv haft dom.

Annars skulle du ju kunna ta med din häst och åka till någon western butik där dom har ridbana så man kan få prova sadlar. Bara att ringa runt och höra :bump:

Senast ändrad:

jag vet att det var flera år sen denna tråd skapades men jag bor i östersund , jämtland och jag hittar inte en enda jävel som provar ut eller ens kan ett enda skit om westernsadlar !! , lite hjälp varifrån jag skulle kunna få hjälp för min sadle e väldigt trång !!!!!

jag vet att det var flera år sen denna tråd skapades men jag bor i östersund , jämtland och jag hittar inte en enda jävel som provar ut eller ens kan ett enda skit om westernsadlar !! , lite hjälp varifrån jag skulle kunna få hjälp för min sadle e väldigt trång !!!!!

Jag skulla tänke att efter 15 år det borda vara en del Saddle Fitters!!
Skulla vara tråkig om mitt arbete har gott om intes.

I don´t know:crazy:
Jag uttbilded en hel del, vart dom tog vägen vet jag inte :confused:
Det finns en har på Buka som jag hade uttbilded.

Vi får skapa ett register över duktiga utprovare :idea:
De behövs verkligen, folk har äntligen insett att en westernsadel inte automatiskt passar alla hästar.

Vi får skapa ett register över duktiga utprovare :idea:
De behövs verkligen, folk har äntligen insett att en westernsadel inte automatiskt passar alla hästar.

Jag hade den tänken när jag införd Saddle Fitting till Sweden, men visst inte riktig hur man ska gå till. Hade aldrig tänkt att det skulla vara ett Buisness, jag vill bara hjälpa folk med deras hästar.
Det finns igen skol för saddle fitting. Nu med efter tänk borda jag har sätt upp en "Saddle Fitting School" så att Saddle Fitters kunde ses som Proffesionals.
För att kunde göra det måst den uttbilded har vissa verktyg med sig, olika sadel bommer och den mölighet att skaffa främ en sadel efter kundens önskamål med just den bom + befodra till kunden Tillpaddning som behöves för just den häst och sadeln.

När allt kom omkring var det hella valdig inveckled. Jag försökt men efter problem med fel gods från USA och ekonomisk förlust tappad jag interest.

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 896
Senast: Seabaz
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar