Westernsadel till tinker

Tikket

Trådstartare
Vad för sadeltyp (bredd,längd etc etc) ska man leta efter till Tinker modell mindre och har x-vid på "vanlig" dvs engelsk sadel.
Funderar på att helt inrikta mig på western nämligen. Men är osäker på inriktning/grentyp ännu...

10359170_848266575253698_8134462016631317335_n.jpg

En vid sadel.
En kompis med tinker har en Rocking R som ligger kanon bra. Vet tyvärr inte mer än märke..

Svårt att nämna en specifik sadel och det funkar inte att bara säga "vid" heller. Bommens längd och bladens vinkel är det man ska titta på. I stort sett måste man prova sig fram. Finns inga genvägar!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
781
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 239
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka