Westernsadel till islandshäst?

Praefatio

Trådstartare
Finns det någon här inne som rider western på sin islandshäst? Har ridit western större delen av mitt ryttarliv, har inte saknat det speciellt mycket sedan jag övergick till islänningarna men nu börjar jag längta lite.

Men så tittar jag på mina westernvänners sadlar och inser att min lilleskrutt med kort rygg skulle drunkna i dem. Finns det korta westernsadlar?

Sv: Westernsadel till islandshäst?

En av stallets hästägare rider western har arab, men deras sadlel är fortfarande väldigt stor... Har dock inte kikat på hästens rygg, kanske är han långryggad. Ska titta imorgon!

Jag skulle oxå vilja hitta en westernsadel till islandshäst.

Men jag har tittat och tittat och tycker itne det verkar finnas någon som passar.

Möjligen att nån BigHorn halvsyntetsadel, tror den är gjord med tanke på araber, som har rundskurna "kåpor" ( kommer inte ihåg vad det heter ) skulle kunna passa.
Men tror ändå det får vara en med normal-lång rygg.
Att hitta en till en kortryggad är nog omöjligt......

Fast jag har aldrig provat skall jag dock medge :)

Bomlösa westernsadlar funkar bra, det gör inget om de är lite långa, trycket kommer ju bara under din rumpa.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 710
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka