Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill tillägga att den självklart inte används när den är för trång, så ingen tror ngt annat.Jag har en Wintec Rio Grande, syntetsadel, western. Nu är den tyvärr för trång för hästen men den är väldigt fin och mycket skön att rida i. Man får en korrekt lodrät sits. Jag tycker även att den verkar rejäl och tålig för att vara syntet. Sedan finns det säkert många som har åsikter om kvalité etc. Men så länge den passar hästen, inte skapar ngt punkttryck och man har en bra passande pad till så bör ju en sådan här sadel duga bra.
Jag har både Wintec syntet och Big Horn syntet. Wintecen är i något plast/gummi-aktigt läder-liknande material. På Big Hornen är skirt, fenders etc i tyg och säte, gullet etc i läder.
Jag föredrar Big Hornen, den känns mer ordentligt byggd (kan inte sätta fingret på varför). Båda är byggda på syntet (ralide) bom men Wintecen är byggd på modellen i återvunnen plast medan den andra är den vanliga ralidebommen (har haft i sär båda och tittat hur de är uppbyggda). Wintecen har dock mycket bekvämare säte.
Kan inte svara på hur de är i kvalite jämfört med andra syntet sadlar.
Big Hornen (cordura eller något sånt tror jag den heter) finns ute på annons då och då för ca 3000kr