Sv: Westernsadel, MÄRKE??
på lapparna står det inte många namn, de flesta har redan "bokat" sedan länge, andra ringer in
men det är alltid många iallafall. tror det är 150kr/timma om man är 2, är man ensam är det 250kr/timma (om jag minns rätt, mamm som betalar
)
Datumen står på lappen. kicki är jättesnäll. tar sig an allt och alla. jag tror inte hon tar sig an mer än 2st per grupp. men hon har flera grupper på rad.
du har nog sett "min" medryttis, Choice, ser du en muppad brunett med slitna kläder/varseljacka/mjukisbyxor med mössa (har alltid huvudbonad) med svarta glasögon som ser halvrubbad ut så e d bara att gå fram och hejja.
om du tycker något ser konstigt ut när jag rider, (tex när vi tvärnitar och backar travar runt i olika cirklar osv osv) så får du gärna fråga vad jag håller på med. måna tycker nog att det ser brutalt ut, men förstår man vad jag/andra håller på med så är det inte så hemskt. jag pratar gärna western, jag är väldigt "open minded" när det gäller olika stilar mm.
kommer ihåg när mamma första gången såg kicki göra så att spider skulle luta hänga på bettet (inget våld) hon blev typ arg för att hon "flängred", och helt plötsligt utvecklade han sig som en blomma, han har aldrig gått så fint förut.. sedan när kicki berättade efteråt vad hon gjort (drivit in honom i bettet) så förstod vi och det var inte "brutalt" på något sett rätt gjort. alla dessa dressyrtränare har försökt pracka på oss graman (dock totalvägrat) mm, när man kan "flängrida" 10 varv på en riktigt tjurig häst och sedan få en "prins" som går utan spänningar...
synd bara att det är A2/kvarka på THF nu, men efter det så kan du knata dit pållen din!
btw, vilken e din ridskolefavorit? Mina är Nalle, Linnie, Sabine och Regina