Westernryttare

Sv: Westernryttare

Kom att tänka på en sak, om ja köper en färdig häst som är van vid stångbett, är de då bättre ja övergår till tex d-bett och rider med det i början eftersom jag är grön. Eller ska ja köpa en outbildad häst och utbilda oss tillsammans.

Tänkte kolla om de fanns några i Dalsland, Värmland och Bohuslän. Då jag mer och mer blir sugen på denna gren, men de verkar vara ont om personer i min närhet som sysslar med detta. Är dock inte tävlingssugen utan vill bara lära mig lite om sporten och förhoppningsvis skaffa mig en egen häst som är riden i western. :) Ni får gärna lägga in bilder på er med häst. :)

hejsan på dig
som Lenita sa det finns en hel del westernfolk i värmland
tillhör själv WWR och vi har en del folk i Säffle kan pm dig kontaktpersonen som finns där, när det gäller clinics och tävlingar så är det ett bra sammarbete mellan klubbarna här i länet och bara för att man tillhör en klubb så innebär det inte att du inte får vara med på en clinic som en annan klubb arrangerar, klubbarna försöker också att inte boka samma tränare för att få ett så brett utbud på tränare och inriktningar som möjligt,. Men som westernryttare så får man räkna med att det kan bli många mil i bland för att komma till clinics och tävlingar skulle tippa på att du har ca 15 mil till anläggningen som vi hyr uppe i charlottenberg, 11 mil till den mellan Arvika och Säffle och en 6 mil till säffle, häls Råa;)

hejsan jo jag har hittat en tränare 1½-2 mil ifrån mig, :) Var där igår och spana läget och prata med hon som har hand om det. till säffle har jag ca 9-10 mil. Mvh Hanna

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 899
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 134
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V