Westernryttare

cowgirl81

Trådstartare
Tänkte kolla om de fanns några i Dalsland, Värmland och Bohuslän. Då jag mer och mer blir sugen på denna gren, men de verkar vara ont om personer i min närhet som sysslar med detta. Är dock inte tävlingssugen utan vill bara lära mig lite om sporten och förhoppningsvis skaffa mig en egen häst som är riden i western. :) Ni får gärna lägga in bilder på er med häst. :)

Sv: Westernryttare

jag och min lilla donna finns i Bohuslän, närmare bestämt på Torkelsröd Ranch i Uddevalla :) Här hålls regelbundet träningar för Per Larsson och så är det kosseträningar med jämna mellanrum. Finns även en tjej som heter Lotta som brukar hålla träningar här :)Dock inget direkt för personer utan egen häst tyvärr.
I sådana fall är det nog westernridskolan LB western utanför uddevalla (bokenäs) som gäller. :)

Min lilla dam:)
Hon är ett tvåårigt paintsto som jag hoppas och planerar ska bli en trevlig allroundhäst inom western.
(bilderna är tagna av Sofia Enarsson)
ChilioErika108.jpg

Bild011.jpg

har hört de ska vara mycket i Arvika och Karlstad trackten. dock har ja kanske 15-20 mil dit. Har 6 mil till Uddevalla, Trollhättan.

Lite synd ja bor på ett tråkställe när de gäller western och islandshästar. Finns ju knappt något häromkring.

har hört de ska vara mycket i Arvika och Karlstad trackten. dock har ja kanske 15-20 mil dit. Har 6 mil till Uddevalla, Trollhättan.

Låter som du bor i dalsland o där finns det knappt någe folk alls o ännu mindre westernfolk. Men i västergötland finns det en hiskelig massa. Det är inte för inte det kallas för westerngötland. Hoppas du hittar något. Lycka till o välkommen i westernvärden:D

tack, va på hästens dag idag, och då fick jag reda på att en tjej som är nyinflyttad i Dalsland red western och tävla. Tyvärr han hon försvinna innan ja hann fram och hälsa på henne. Men hon red en jättesnygg arab (tror jag)

Hej!

Också en i Karlstads-gänget.
Vet att det finns ett par personer i Åmål som rider Western. En är medlem i SCW och en i HbWR. Kan förstås finnas fler än dem som jag känner till!
Finns någon som bor i Mellerud också, hon har varit med i SCW.
Finns också några i Säffle som rider western, de är nog med i WWR allihop. Leta i deras hemsidor...

Och som flera har tipsat om: Uddevallatrakten.

Jo jag letar febrilt. men de närmaste ja kommit är 6 mil. Ska dock försöka få tag på den tjejen jag såg igår på hästens dag. Sen såg ja de hadde lite kurser och sånt ner mot brålanda munkedal.

Nu har jag fått tag på en tjej i Högsäter som sysslar med lektionsverksamhet, så ska eventuellt dit på torsdag och kolla lite och ställe lite frågor. Eftersom jag är ny inom grenen så undrar jag vad ja ska tänka på, vilka frågor som kan vara lämpliga att ta upp innan lektionerna drar igång för mig, mvh hanna

Här finns en blygsam Karlstad westernryttare på nybörjarnivå.Är inte med i någon klubb ännu,men kommer förmodligen gå med i SCW.Ska iväg första gången på en träningstävling här i slutet av augusti :crazy:

Vad skojj, har du för häst då. själv har ja ingen egen än, Men lutar åt att de blir en tinker.

Vad skojj, har du för häst då. själv har ja ingen egen än, Men lutar åt att de blir en tinker.

Jag har 2 hästar,en arab på 10 och en arab/paint på 4 år.Unghästen tränar jag western i.Den äldre rids i skog och mark,tränas också ibland.Om jag visste hur man lägger in bilder så skulle jag skicka med en här.

Här finns en blygsam Karlstad westernryttare på nybörjarnivå.Är inte med i någon klubb ännu,men kommer förmodligen gå med i SCW.Ska iväg första gången på en träningstävling här i slutet av augusti :crazy:

Då kanske vi ses på den då.... :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 899
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 134
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V