Westernridning norrut?

Druvan

Trådstartare
Hejsan! Jag och mitt sto (ett 7-årigt halvblod) är intresserade av att prova på western. Finns det någon norrlänning här som rider western? Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja; verkar tämligen dött med aktiviteter här upp för nybörjare (norr eller västerbotten). Skulle behöva komma i kontakt med föreningar och andra intresserade :). Tacksam för svar!

Har kollat men det verkar inte hända så mycket inom dessa klubbar. I alla fall inga nybörjarclinics etc...

Hör dig för bland andra hästägare, i alla fall här där jag bor brukar det anordnas helgkursen (endags) och det är för ekipage på alla nivåer ! :)

Northern Westernriders ordnar clinics med Tommy Bäcklund och Anders Josefsson fyra gånger per år. Dessa brukar hållas i Älvsbyn. För mer info kontakta klubben.
mvh
Albert

Jag tycker att du skall ta kontakt med närmaste klubb, verkar vara denna.
Där kanske finns någon som kan hjälpa dig? Det kan ju finnas någon som har kommit en bit på väg och kan träna dig tills det anordnas clinics?!

Har kontaktat dem förut och de har lovat höra av sig "när det händer något" och sedan har jag inget hört från dem :(. Får prova trycka på dem igen och försöka hålla koll om hemsidan uppdateras...

Tycker det är svårt att veta om man vågar sig dit som nybörjare eller inte? Ska höra mig för. Tack för tipset!

Dessa clinics är avsedda för både nybörjare och mer avancerade, man blir indelad i grupper efter ungefärlig nivå. Man lär sig otroligt mycket på en clinic med någon av dessa mycket kunniga herrar, men anmäl dig i god tid, dom brukar ganska snabbt bli fullbokade.
mvh
Albert

Håller med Albert, ta chansen om du får den. Clinics är till för alla!

Lycka till!

Jag igen. :)

I Fränsta (en bit utanför Ånge) finns Ringtjärns gård. Kanske är lite för långt bort, men jag tipsar iallafall. :) Syster med familj rider där... Hon tipsade också om något som hetter NWR (North Western Riding, eller något i den stilen) som nås på 0911-71102.

Såg ut att vara en mysig gård :). Synd att det låg så långt bort, men det går kanske att åka på en westernweekend med sambon utan egena hästar...

Jag har kontaktat Northen Western Riders igen och fått svar från en jättetrevlig utbildningsanvarig. Så nästa år blir det nog till att åka på kurs för våran del :bump:

Det finns två instruktörer som jobbar här uppe. Den ena jobbar heltid med det men den andra är jag inte helt säker på.

Skickar ett pm med namn.

Nu hoppar jag in här ;)

Får man fråga vilka din syster och familj är?
Jag är ofta på Ringtjärn. PM:a om du inte vill skriva här.

Min sambo är aktiv western ryttare i NWR. Jag är ju partisk men han är duktig :). Däremot har han lagt undervisningen o tillridningen på hyllan lite men man vet aldrig...

Det är ganska svårt att komma med på klinikarna för tränarna från södra Sverige mende har försökt annordna nybörjar kurser(björsbyn) för de lokala men typ ingen anmälde sig. Mycket tror jag för att det inte annonserades något?! I Piteå finns det två ställen där de undervisar i westernridning. Är du intresserad kan jag maila dig lite telefon nummer!

Hej,
du har ju Tronspira här på Buken som rider western i Luleå, jag träffade henne när jag var i Luleå och hon är jättetrevlig :bow:

Sv: Re: Westernridning norrut?

Hejsan Wilma!

Det var nu ett bra tag sedan du skrev att du har telefon nr till de som har westernridning i Piteå, har du möjligtvis kvar telnr? Isåfall så vore jag väldigt tacksam om du kunde maila mig dem =)

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 268
Senast: kolblakkur
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar