Westerngrenar

D

Dressyrbrud

Nu har jag tittat runt på nätet efter riktiga förklaringar till westerngrenarna, men antagligen har jag inte letat tillräckligt noga :angel: eller så finns det inte :D
Jag hittade någonting om att hästar under 6 (?) år räknas under juniorhästar och att dem får ridas "vanligt" på tränsbett. Över 6 (?) år är seniorhästar och måste ridas på stångbett med en hand. Och då undrar jag, är det verkligen tvunget i ALLA grenar? :confused:
Jag har ett westernridet varmblodssto som jag är sugen på trail med, men hon är aldrig riden med en hand annat än när man skrittat av eller fram henne. Är det då omöjligt att tävla lättare klasser? :cry:
Snälla, förklara det här för mig. Alla grenar, tack, och om man är tvungen att rida med en hand eller med två händer :p och helst utförliigt vad man gör, och så vidare :) Allt är av intresse :bump:

/Häls dressyrbrd

Sv: Westerngrenar

På D- och C-nivå får du rida på tränsbett och två händer, det är först på B-nivå och högre som du måste gå över på stång!

Se vidare angående grenar i Pirajas länk, gå in under Westernridning i menyn till vänster så hittar du förklaringar!

Lycka till!

Sv: Westerngrenar

Tack för svaren, hemsidan ser mycket bra ut :p Tävlingar då (a) Vart hittar man sådant? Måste man gå in på klubbarnas hemsidor för att hitta det, eller finns det någon "samlingsplats", som t.ex. Svenska Ridsport förbundet har, då kallat Tävlingsterminen. :)
Finns det sånt?
/Sofia

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: Loons
·
Dressyr Hej! Jag har en häst som går och trivs väldigt bra på stångbett (Vi tävlar inom western till vardags men vill gärna börja rida lite...
2
Svar
21
· Visningar
5 238
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
70 628
Senast: anglahund
·
A
Western Snälla, innan i kommenterar, läs hela inlägget!! Jag var på alla dagar av RHC och måste bara typ berätta hur jag uppfattar det. Jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 961
Senast: AkiraKun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar