Westerngalan 2013

Texaz

Trådstartare
Någon som ska dit?

Tycker det är ett riktigt bra initiativ, nog behövs det ett tillfälle att fira våra duktiga ryttare, och för ryttare och funktionärer att träffas och "mingla" utan skitiga kläder och svettiga hästar:D

Samla alla våra organisationer vid ett tillfälle och få tillfälle att prata med varann!!:idea:

Sv: Westerngalan 2013

Lördag den 26:e januari så är det årsmöten för flertalet westernföreningar. På kvällen så blir det lite mingel även kallad Westerngala. Nu kanske man inte ska lägga för stor innebörd i ordet Gala, men det kommer säkert att bli trevligt att träffa alla som träffar under tävlingsveckorna och sitter och tjötar med.

Nej gala är kanske överdrivet men jag hoppas att det utvecklar sig ditåt!:laugh:

Just att hinna träffas under festligare former är klart positivt. Få har den tiden under tävling, inte minst funktionärer brukar ha det snärjigt värre:p

Positivt om det växer och verkligen blir till en gala!:idea:

Någon som ska dit?

Tycker det är ett riktigt bra initiativ, nog behövs det ett tillfälle att fira våra duktiga ryttare, och för ryttare och funktionärer att träffas och "mingla" utan skitiga kläder och svettiga hästar:D

Samla alla våra organisationer vid ett tillfälle och få tillfälle att prata med varann!!:idea:

Westerngala???

Var, hur?? För vilka??

Senast ändrad:

Verkar vara för alla, inbjudan verkar dock inte spridits så vitt..... Jag hittade det på FB, men WRAS ska ha info på sin sida med.

Redan nu på lördag på High Chaparrall, i samband med fler organisationers årsmöten.

Hade jag vetat i god tid hade det varit skoj att dra ihop ett gäng och åka, men fick nys om det först i veckan, liiite kort varsel:(

Senast ändrad:

Verkar vara för alla, inbjudan verkar dock inte spridits så vitt..... Jag hittade det på FB, men WRAS ska ha info på sin sida med.

Redan nu på lördag på High Chaparrall, i samband med fler organisationers årsmöten.

Hade jag vetat i god tid hade det varit skoj att dra ihop ett gäng och åka, men fick nys om det först i veckan, liiite kort varsel:(

Men hallå!!

Vill man att folk ska komma eller inte?? Visst det är långt för oss här uppe att åka men som du säger kanske man hade kunnat samåka om det fanns utrymme för planering.
Och om det nu är för alla så hade det väl varit lätt för i det här faller WRAS att skicka ut inbjudan till sina klubbarna via mailen..

Ja jag kan till viss del hålla med, men infon finns på hemsidan och jag tror inte de andra organisationerna skickat per mail, men vet inte! V i är nog lite "bortskämda" med att få direktinfo och kikar inte på hemsidan (talar för mig själv!!!)

Nu är det ju inte WRAS som ordnar denna gala som jag förstått utan det är andra initiativtagare.
Fler andra organisationer kommer att hålla sina årsmöten i samband med galan.

Får dock intrycket av att det ordnades i en hast, sent påkommet.....

Positivt dock tror jag för sporten, och nästa år kan vi ju hinna vara mer beredda (hoppas att det blir återkommande!);)

Jag ska dit! :idea: Tycker inte det gått ut sååå dåligt info, de flesta har ju FaceBook idag, och jag har iaf sett inbjudan även på SQHA, SRCHA har knapphändig info i deras kallelse, men ändock som omnämns den och SRHA nämner den på hemsidan... WRAS har jag inte kollat på, men tydligen ska de ha ett infomöte om sammanslagningen på söndagen... :angel:

Positivt dock tror jag för sporten, och nästa år kan vi ju hinna vara mer beredda (hoppas att det blir återkommande!);)

Om du med "VI" menar WRAS så är väl inte WRAS med nästa år eftersom det från vissa håll så aktivt jobbas för att ta död på 30-åringen.

Underhållningen kommer bli efterlängtad. Det är en tragikomisk fars i många akter med dubbla bottnar som handlar om svek, dubbelmoral och undanflykter. Med andra ord; Företrädare för WRAS kommer att vara på plats för att "Svara på frågor". Men dom hinner nog ändra sig.:laugh:

Det kommer vara intressant. Inte minst förklaringen till varför en person ur ledningen nu har ringt till ett flertal personer och med kraft uppmanat dessa att vara tysta, att inte vara kritiska mot ett samgående på FaceBook och andra forum. Som om detta inte skulle komma fram.:rofl:

Hur jobbig och negativ kan man orka vara??????

Och med vi menar jag helt sonika mig själv och andra westernmänniskor häruppifrån!;)
Jag är inte WRAS, jag är en del av organisationen, tillsammans med alla andra medlemmar!!!

Hur jobbig och negativ kan man orka vara??????

Och med vi menar jag helt sonika mig själv och andra westernmänniskor häruppifrån!;)
Jag är inte WRAS, jag är en del av organisationen, tillsammans med alla andra medlemmar!!!

Negativ? Inte det minsta. Jobbig? För att jag inte likt dig drar min lans för att försvara FS och Projektgruppen i alla väder? För att jag ser att detta kommer att innebära väldigt stora förändringar för en del, mindre för andra?

Det finns mängder med bevis för nackdelarna, men inte ett enda bevis för EN klar fördel som vi inte kan få om vi inte är med. Är det att vara jobbig så är jag gärna det alla dagar i veckan.

Du är väl inte bara en medlem som alla andra utan du har ju uppdrag inom ditt WRAS distrikt.

Tja jag anser det är negativt att förutsätta att det kommer att bli en "fars"....

För övrigt så försvarar jag ingen, men anser att de regler som finns har följts, dock har tidsramen satts för snävt. Angående att någon ringt upp "flera" kritiker, så är det självklart inte acceptabelt OM nu inte samtalet handlat om att höra deras åsikter direkt.

Jag ser mig som en synnerligen vanlig medlem, vill rida, ha kul och tävla med min häst. Umgås med andra med samma intresse....:love:
Att jag sen engagerat mig i en styrelse beror enbart på att jag därigenom har större möjlighet att på ett positivt och konkret sätt påverka sporten så att det blir bättre för alla!

Det har visat sig vara mycket mer effektivt än att bara "gnälla" på olika internetforum;)

Obotlig optimist som jag är så tror och hoppas jag att den här galan blir återkommande och växer. :laugh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 626
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 197
Senast: lundsbo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama