K

Kapre

Hej! Nån som vill hjälpa mig med western?? :bump: vore super snällt, ska nämligen börja med det med min varmblods kille! ska köpa western sadel då som sagt:rofl:, nåt bra tips på ett märke?? :)
Vad är bra att ha som första bett? :confused:

Sv: Western

Westernridningen sitter inte i utrustningen. Du kan rida western i din vanliga utrustning, om den sitter bra på hästen.

Tycker du ska fortsätta med det bettet du har tills ni vet vad det handlar om.

Att sätta på ett (t.ex) stångbett på hästen direkt gör det inte precis till en westernhäst på 1 minut.

Håller med fancyfree, börja på ditt vanliga bett.
Du kan iofs rida western med din vanliga utrustning, men jag förstår ifall du vill ha en westernsadel, då de är helt överlägsna att rida i när det gäller komfort, jämfört med en vanlig sadel.
Jag har en Premier Pleasure Dream, helt underbar, men skulle ännu hellre ha en reiningsadel. Men tänk först ut hur mycket du är beredd att betala för den. Vill du ha en budgetvariant kan du kika in på sidan http://www.hovotass.com/shop.html De har en hel budgetavdelning.

Hör gärna av dig om du funderar över ngt.
Lycka till!

Jag har en Crates Reiningsadel, och den är helt underbar :love: Fast den kostar ju en del också.. Fast det är nog bättre att köpa en som är bra och lite dyrare, än en dålig som är billig.

Jag har en Crates Reiningsadel, och den är helt underbar :love: Fast den kostar ju en del också.. Fast det är nog bättre att köpa en som är bra och lite dyrare, än en dålig som är billig.

Det håller jag definitift med om! De riktigt billiga är ju billiga av en anledning, men "billig" och "dyr" är ju en definition. Köper man begagnat kan man ju få en riktigt bra sadel för sådär 6-8000, vilket jag anser är ett bra pris för en westernsadel. Då är den ju också riktigt insutten.

Jag köpte dock min ny för ca 5 år sen, och betalade då dryga 13000, vilket jag inte heller tycker är så farligt dyrt.

Men, självklart, satsa på kvalitet! ;)

jag tycker sagt man ska ha en westernsadel för själva känslan, det e ändå olika stilar o mycke sitter i utrustningen..

Tack såå jätte mkt för all hjälp, japp jag hör av mig :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 080
Senast: Linnkorner
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård