Western Tråkig

Leafhillranch

Trådstartare
Syd det har blivit så tråkig har på western siden.
Två tävlingar i hälgen, 1 Maj och en i Uddevälla, och allt som erbuds är ett U-TUBE COUNTRY-WESTERN WANNA-BEE SINGRE :angel:
Bra gört western :bow:

Kan säjer för egen del att efter en 35km. trevliga rytt med packed sadel väsker var Fristads 1 Maj tävlig trevlig med 50+ änmällning i härliga solsken.

Tråkig att WRAS ska ännordna två tävling samma helg.
En seger rytt som hamnad i ett dammoln i borta enden och en del nerviga hästar som klara inte att gå over ett bom hinder på marken:confused:
(lite mer skogs träning skulla inte skada :grin:)

Med svarta moln nordöver:eek: var efter middags grenen inte att tänke på, men ett snabb rytt hemma innan hagel stormen slog till det enda rätta :idea:

Skulla vara av interest hur det gick med den ändra tävling.

Sv: Western Tråkig

Att kl. 08:02 klaga på för lite aktivitet samma dag är väl att förvänta sig lite för mycket ;). Igår var 12 trådar aktiva, helt OK för westernforumet i mina ögon. :)

Vad det gäller LB's tävling så var detta en träningstävling och rapporteras således inte till WRAS. Då är det omöjligt att styra från WRAS sida, som annars brukar vara noga med att tävlingar i distriktet inte krockar. Jag tror att LB's tanke dessutom är att vända sig till medlemmar & elever i första hand, om man ser till proppen att dömma.

Hoppas att du hade en trevlig tävlingsdag på Fristad. Uppdatera gärna den nålade tråden ovan, "träning & tävling" och berätta mer :) Med lite tur kanske någon som var på LB's tävling också uppdaterar där!

Ja du är väl också en medlem av detta forumet och fri att starta roligare trådar om du tycker det är tråkigt. Eller låta bli att läsa. :grin:

w_w hade ett bra tips till dig. Och om du vill att det ska bli roligare kan du ju prova att vara lite mer positiv :idea:

Vad gäller LB´s Tävling så är det riktigt som Western Wannabee skriver. Det är en träningstävling som i första hand är till för LB´s elever, inte medlemmar då vi inte är en förening, utan en privat westernridskola/träningsverksamhet. Givetvis är övriga (som inte rider hos oss) välkomna att deltaga, då det kan vara bra att träna inför tävlingsäsongen.
För övrigt blev det en fantastisk helg, med 220 starter och 62 ekipage! Det var allt från nybörjar, barn och open klasser och allt från Trail, pleasure, reining etc.. till kor o roping. Och det var massor med publik, vet inte var allt folk kom ifrån..:) men det var en kanonhelg! :)
Det var mycket ekipage här som inte rider hos oss, utan tog denna helg som ett bra träningstillfälle. Kom till och med ryttare ända från Helsingborg!
Så du är välkommen på nästa Träningstävling om du tycker det är tråkiga tävlingar ute i landet :crazy::)

För en "träning/tävling" var det en hel del folk som started :bump:
Jag misset eftermidags tävling bit (tråkig) vill inte hamna i en kallt stort skur på vägen hem som jag klaret mig av, men gud vad vinden var kallt.
Jag sog igen ko??!!

När jag säger Tråkig mena jag att man kan vara på bara ett tävling i taggit.
1 Maj är ett givit, har varit det i alla år, och tävling har blivit bara bättre och bättre.
Jag bliv bara lite ledsen/tråkig att det var en tävling upp i Uddavala oxå :cry:
Tråkig att igen som var där har inte sakt nåt om det.

Nu förstår jag inte vad du menar:confused: Var du på LB´s tävling? I o med att du skriver "såg ingen ko" eller fattar jag helt fel nu?
LB´s tävling var en tvådagars (30 Apr-1 Maj)
På Lördagen var det performance klasser ( trail, reining, w-riding,
pleasure etc) På Söndag var det ko-klasser och roping.
Det var mycket starter men det är ju kanske inte så konstigt egentligen, det är ju många som rider/är elever på LB som är med o tävlar, både på deras privatädga hästar, men det är också många elever som tävlar på versamheten/ridskolans hästar + att övriga utifrån landet passade på att "träningstävla" inför större tävlingar.
LB går ut på sin egen hemsida och även på LB´s Facebook sida med propp. Det fanns även en blänkare i LR, både på hemsidan o i tidningen om tävlingen, men det var ju tråkigt att du fick veta nått om den:(
Men du får komma på nästa istället då :idea: Välkommen!:)

...att du INTE fick veta nått om den ska det ju vara!:confused:...snurr :)

Resultat o Bilder från tävlingen kommer snart in på LB´s hemsida!

Hi Eddie67:
Jag tro vi prata om två olika tävlinger, Jag prata om 1 Maj Fristad´s Tävling som vi har haft så länge jag kan minnas.

Rolig att du var med den andra :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka