Sv: Western häst !!
Vart hittar du dom? Jag vill gärna veta
Tja, jag vet ett par på rak arm som är helt okey ungdoms hästar/läromästare som ligger mellan 35-50. *giggles and laughs* inga hästar som kommer placera någon på FEIlistan kanske.. *harkel* Men helt okey välridna mångsidiga hästar.. ALLA quartrar/paints är inte underverk som kostar 100 000+... *visslar lite till* Min första, och enda, egenägda quarter betalade jag 50 000 för (ähum eller var det 55.. *senil*) bra stam i grund även om sire inte gjort så mkt väsen av sig, snygg, välutbildad, tävlad, import, om än inte en häst jag rädde ut. Dessvärre.
fast jag kanske får kompispriserbjudanden å andra sidan *funderar lite* Mjeha, och nej, dom står inte i sverige, och ja, dom är vallacker. :P *retas lite och hoppar tillbaka till sängen*
Renrasigt finns det i lägre prisklass, men om ni läser vad jag skrev så är priset, GIVETVIS, beroende på stam/kön/utbildning/ålder. Samt marknad och efterfrågan. Att folk sen korsar hejvilt och tar galna priser för korsningar.. *muttermutter* ..alt höjer sin dtävlade mediokert utbildade paint med kass stam till skyarna för att han råkar ha en snygg färg och lägger till 30 00 extra på hans egentliga värde.. äh, det äsger väl mer om köparna än om säljarna kanske.
*så skuttar Fia iväg, som aldrig skulle betala mer än 55 000 för en häst, och då fick det attans vara ett vettigt prospekt från kanada*
*muttermutter lite till* Å så vill jag bara Påpeka att jag skrev "DE FLESTA HÄSTAR" inte de flesta quartrar/paints. *hytter med fingret* Samt "Utan STÖRRE fel och brister"...
Jeeeesus, ni trodde väl ändå inte att jag menade "Lilla miss tipsytoe" från Silver Creek Ranch som är redo för vilken emklass som helst? o.0 såååå pantad är jag inte..