poloplayer

Trådstartare
Var och tittade på en häst till sonen efter Weltman, mödernet var gammal god svensk stam som jag kände igen, alla upplysningar om Weltman mottages tacksamt då jag inte är så insatt i den moderna halvblodsaveln. Temprament, ridbarhet osv på avkommor.

Sv: Weltman

Hej!
Jag har en tvåårig hingst efter Weltman. Med risk för att vara partisk då, han är väldigt cool i hantering lyssnar på mig trots brunstiga ston i stallet (och det kan jag säga att hans 3 hingstkompisar inte gör!). Han är känslig, lär sig fort och är i princip färdig att sitta upp på nu, men det får vänta till kroppen också är färdig. Han är visad på fölchampionat klass 1 med 47p, 9:a på skritten. Han är nu drygt 150 cm i mankhöjd och jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig att han landar på då Weltman ger både små och stora avkommor och mamman är liten men stora hästar i stammen så det är lite spännande.
Många använder Weltman just för temperamentet, sen är det ju ingen nackdel att han ger lätta hästar med mycket gång!
Tinne W har i ett flertal intervjuer påpekat just Weltmans goda temperament.
Lycka till!
MVH/Gismo.

Sv: Weltman

Har en hingstunge född i april, väldigt ädel, långa ben och mycket bra gång. Tippar på att han blir ca 165 cm. Mamman är diplomsto (den gamla sorten) och är mer lågställd och rejäl.
Han är känslig och mild till sitt sätt. Borde kunna gå gå bra på dressyrbanorna men jag tror att han också kan hoppa (mamman har lämnat både och).

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 375
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 595
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 521
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 698
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka