Weltman sto - hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GoldenSam
  • Startdatum Startdatum
G

GoldenSam

Mitt Weltman - Romeo sto är nu dräktig med Hermes, nu börjar jag fundera över 2010 år betäckning .

Ett måste : Lugnt temprament på hingsten och gärna lite "ädlare" modell.
Hon fick poäng 9-8-8-6-7-7 hoppning : 6-7 på treårstest
Hon har en avkomma e.Channon som kommer att visas på treårstest i år hoppas jag.

Jag har fastnat för hingsten Saigon men det verkar ju osäkert om han ska vara i avel 2010.Har ni andra förslag ?

Sv: Weltman sto - hingst

Var inne på bluppen och kollade och hon har en syster som hoppade till sig 10-10 på kvaliten. Så nu börjar jag fundera på att ta en hopphingst istället...
Syster är e.D-day istället för Weltman.
Alla förslag mottages!

en multitalang av de lättare slaget kanske? Har själv funderingar på Sir Oldenburg till mitt sto

Jag skulle inte använda en hopphingst.
Möjligen en multitalang, fast allra helst en dressyrhingst som kan hoppa.
Belamour låter som ett utmärkt val tycker jag.

Mitt förslag är Grafenstolz. Har träffat ett par avkommor , de har alla coola, trevliga temperament.

Jag tycker att du ska välja en dressyrstammad hingst som både kan hoppa och röra sig! Belamour tycker jag låter som ett klokt val! Har träffat honom IRL och han är en riktigt tjusig och trevlig kille!

Jag gillar verkligen Belamour och tycker han verkar vara en mycket trevlig och ridbar individ:). Sir Oldenburg ska bli mycket spännande att se på bruks och Saigon är också en favorit hos mig. Ska bli väldigt intressant att se hennes föl e Hermes, tycker att du gjort ett mycket bra val med honom!

Briar har ju många hoppande avkommor. Vet dock inte hur hans temperament är.

Briar är en hopphingst tävlad i dressyr. Jag hade inte tagit honom! Jag hade tagit en dressyrhingst med trevlig hoppteknik. Dessutom gillar jag inte temperamentet Briar nedärver till många ston. En sådan avkomma kan inte ridas av "vem som helst" vilket kan resultera i att hästen blir svårsåld. Alla är inte lika duktiga som Jan Brink med att rida energiknippen! :idea:

The Johanna: Briar är en jättefin häst men tempramentet är lite för skarpt som Fiorano och Stenmagi påpekat

Fiorano: Tack jag tror det kan bli en kanon fin unge, jag är inte helt främmande med att ta Hermes igen om den kombinationen blir lyckad. Hinngsten Saigon är helt klart min stora favvorit och eftersom stoet ochså heter Saigon så är det ju lite lustigt...Belamour ska jag titta vidare på...

KickiH: Grafenstolz har jag inte hört talas om ska leta upp den och titta vad det är för ngt

Stoet är i ridningen tempramentsmässigt en "dressyrhäst" allt kan vara farligt och man kan spänna till för,ser tjusig ut men inte så lätt att få psykiskavspänd , men i stallet och övrig hantering mkt snäll och lätt att ha att göra med.

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 389
Senast: Digbil
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 710
Senast: Blyger
·
Avel Letar efter tips och råd angående betäckning av vårt sto Cornelia (31) inför år 2016. Cortez är fadern, Morfar Ceylon. Stoet är 164 cm...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: Concett
·
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 947
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka