Welshmountainhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 662

mellan

Trådstartare
Jag har ett sto som jag betäckt med Moondelight Idefix. Vet att han inte hade många ston förra året men jag skulle gärna vilja höra lite kommentarer om honom.
Om man ska betäcka igen, finns det någon som kan rekommendera en bra hingst? Stoet fick klass 1 i gångarter som 3-åring och är efter Wellbank Maverick undan Brierdene Nerissa UE: Twyford Noggin.
Är inte jätteinsatt i welshavel så jag behöver tips!

Sv: Welshmountainhingst

idefix är väldigt het levrad de är de ända jag vet om han,
håller på med welsh mounten avel :) va heter ditt sto?
ekbäckens sponken är väldigt fin samma springburne pioner, och mr morgan.
men de finns ju så klart många fina men de är mina favoriter:)

Hon heter Linners Nina.
Vet du vart dom står och vad dom kostar?
Har du sett några avkommor efter Idefix? Han kommer ju från Finland vad jag vet.

För att hitta alla WM-hingstar som löst licens, skall du gå in på Svenska welshponny och cobföreningens hemsida
www.swf.nu
där finns all information om dom.
Gå även in på moflos (nick här på buke) och kolla in hennes hingstsight.

Hon heter Linners Nina.
Vet du vart dom står och vad dom kostar?
Har du sett några avkommor efter Idefix? Han kommer ju från Finland vad jag vet.

åh hon är snygg :)
ékbäckens sponken står i rågårdsdal heter de, han kostar ca 2000 han är grymt fin och har fått fina avkomor som har en jätte kapasitet i både hoppnig och dressyr.
pioner vet jag faktist inte har sett av kommor av han å gudomliga han står oxå rund hallinden (lysekil)
mr morgan vet jag inte va han kostar men i de stuteriet jag är i har vi en unghingst efter honom och han är grymt snygg å jätte bra lynne,
har faktist inte sett någon av idefix avkomor tyvärr:(

åh hon är snygg :)
ékbäckens sponken står i rågårdsdal heter de, han kostar ca 2000 han är grymt fin och har fått fina avkomor som har en jätte kapasitet i både hoppnig och dressyr.
pioner vet jag faktist inte har sett av kommor av han å gudomliga han står oxå rund hallinden (lysekil)
mr morgan vet jag inte va han kostar men i de stuteriet jag är i har vi en unghingst efter honom och han är grymt snygg å jätte bra lynne,
har faktist inte sett någon av idefix avkomor tyvärr:(

Har du sett Nina?

Vad kul att du tycker att hon är snygg!
Visade henne på en welshutställning och där fick hon INTE bra siffror vilket förundrade mig då vi veckan innan var på 3-årstest och hon fick helt andra siffror.
Kändes som att man inte fick bra poäng om man inte var känd hos domaren... Trist.
Vart såg du bilden?
Hon fölar inte förränns i början av juli. vi fick aborterar ett foster innan då hon varit ute och slarvat med ett halvblod...
Vet inte riktigt vad jag tänkt mig. Ska kolla runt lite till.:confused:

Jag väntar föl efter sponken i år. Han är jättesnygg, rör sig bra och verkar ha ett trevligt temprament.

Jag har även ett sto efter Pioner men vet inte så mycket om honom mer än att han är snygg att se på.

Jag väntar föl efter sponken i år. Han är jättesnygg, rör sig bra och verkar ha ett trevligt temprament.

Jag har även ett sto efter Pioner men vet inte så mycket om honom mer än att han är snygg att se på.

va heter ditt sto?

Varför inte äka över till Norge och betäcka med
Rosinas Last Storm. Då lägger du tillbaka Brierdene stammen.

Vad kul att du tycker att hon är snygg!
Visade henne på en welshutställning och där fick hon INTE bra siffror vilket förundrade mig då vi veckan innan var på 3-årstest och hon fick helt andra siffror.
Kändes som att man inte fick bra poäng om man inte var känd hos domaren... Trist.
Vart såg du bilden?
Hon fölar inte förränns i början av juli. vi fick aborterar ett foster innan då hon varit ute och slarvat med ett halvblod...
Vet inte riktigt vad jag tänkt mig. Ska kolla runt lite till.:confused:

okey ja men de va kanske olika dommare?
så kanske de är , har inte stält ut nått så vet ej , men ska iväg snart å stäla ut en grym snygg hingst :)
nån stans på internätt:P vet inte riktigt vart men jag hittade de inte igår iaf när jag skulle visa en hon :) åh så jobbigt
va kul älskar för dom är så söta :D

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 753
Senast: Blyger
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 437
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka