Welshingstar 2009??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PonnyPenny
  • Startdatum Startdatum
P

PonnyPenny

Vilka welshhingstar skall ni betäcka med nästa år??
Jag skall betäcka mitt welsh sek. B sto till våren men har inte bestämt mig för vem ännu. Har många förslag... Vi får se. Hur skall ni andra göra? Har ni redan bestämt?
Min welsh mountain är fräktig med Power Boy, funderar på att betäcka henne också nästa vår. Vore kul med två föl som kan leka med varandra, det som kommer till våren kommer ju att vara ensamt.
Skall jag välja RP igen eller något annat? Stoet är ju inte helt renrasig men jag är lite sugen på att betäcka med en mountain ändå. Molstabergs Soprano är bara för vacker... :love: Han bor ju närmare mig nu också. Kanske vore något...

Sv: Welshingstar 2009??

Vi ska betäcka vårat ena Welsh Mountain sto till våren... Har ett sto betäckt nu i år som få föl till 2009. Hanna är betäckt med Ekbäckens Jack Frost

Då det är mamma som håller i trådarna vid hingst val fär pesp. sto är jag ändå med på ett hörn! Vi ska betäcka följande sto:

Ekbäckens Jade
e: Heniarth Mr. Milligan RWM 57
ue:Twyford My Man RWM 27

Funderar på följande:

* Burhults Nougat RWM 56

* Molstabergs Soprano

* Salstas Magic Storm

*Wellbank Maverick RWM 59

Största nackdelen för våran del är att dom flesta bor så LÅNGT bort!!! Skulle vilja ha en Soprano bebis på Jade... får se hur allt ser ut till våren, kanske om man har tur byter lite hingstar stationer!

//Mw

Min gammla Acrobat II står här hemma endast för våra egna ston, men Molstbergs Lord Milligan ska vi godkänna så snart som möjligt så han kommer antagligen finnas för avel :) Vill ju kunna fortsätta att plocka rosett efter rosett även nästa år då han är 4 ^^

Acrobat II verkar trevlig - snyggt med så mycket vitt också :)
Varför är han inte i kvalitetsboken??

Vi har försökt premiera honom flera gånger då Morgan satt som huvud-dommare och Håkan Ström (Tyvärr numera död)som medhjälpare bara, håkan har gett honom guld flertal gånger även på riksutställningar, men morgan tycks dömma ner honom väldigt... Men nu har de ju nytt system so inte kräver de magiska 40 poängen. Han tycker inte om den "gammla typen", synd bara då han är en prestrationshingst innom både tävling och utställning :/ 44 poäng på utställning och som lägst 34 på premiering? Tydligen tycker dommare ibland väldigt olika... Skönt att morgan avgått i.af

Molstbergs Lord Milligan

Nu blev jag nyfiken.... Berätta lite om honom! //MW

Vad är det för nytt system som de har nu för hingstarna?

Liknande trådar

Avel Ja, vad ska jag välja? Jag söker en liten (max ca 130 cm) ponnyhingst med utmärkta gångarter. Jag har tittat mkt på Welsh (mountiain...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 983
Senast: Jate Volim
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Molekyl
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 911
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka