Welshavel 2008 *våra visioner*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Iglatjarn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 164
  • Visningar Visningar 13 590
Sv: Welshavel 2008 *våra visioner*

Jag tog illa åt mej när jag berättar hur det är i England och man får höra att man är ute och cycklar, jag har ju bara tävlat där i flera år.. Men jag ska inte ge tips eller berätta om mina erfarenheter när det blir så här.

Men jag skulle inte ha ens kommentera tillbaka, så jag ber om ursäkt :cry: man ska inte ta åt sej vad andra säger :smirk: jag borde lära mej att hålla min trut stängd :o

Låt oss återgå till vad denna tråden handla om :)

Ps jag har fått faxet med poängen, det finns att se om nån vill se det, annars lämnar jag denna discussion nu.

:D

Jag ska försöka ladda upp ett par bilder...
Första är av en ung Welsh B kille som vi hade, bilden är på Welsh Nationals, i Supreme Championshipet. Världens underbaraste kille.
142_4290.jpg

Dr Wynne och jag känner varandra mycket väl. Han har skrivit om mej ett antal ggr i bla Horse & Hound, det är HAN som sa att jag håller på att bygga upp ett formidabelt stuteri med top klassiga welshar, ja tycker han är väldigt duktig. Och han tycker jag e det oxå så vad glad jag blev att du drog upp honom :rofl:

Är det nått mer du vill tillägga eller vill du försöka att trycka till mig igen?? :D Det går inte så bra för dej pladdermaja
Får man vara så näsvis och fråga i vilket nummer av Horse & Hound som Dr Wynne Davies skrev om ditt stuteri? Eftersom jag prenumererar på den tidskriften sen 30 år tillbaka och samlat på alla nummer och lusläser dom, tycker jag det verkar lite konstigt att jag missat att en svenska driver ett av englands främsta stuterier.
Eller om jag missat det, får man vara ännu mer frågvis och fråga vad ditt stuteriprefix är?

Suck...
Jag tänker inte stå till försvar. Jag har gjort det en gång på denna tråden. Jag kommer inte kommentera din kommentar, det kommer alltid komma nya kommentarer hela tiden. I know the history och mina vänner, jag tänker som sagt inte stå mer till försvar.

Det var verkligen tråkigt att det har blivit såhär.

Om jag absolut måste kan jag scanna alla H&H och visa upp dom, men jag tänker inte sänka mej till den nivån igen.

Varför ska man stå till försvar!?

Ps JAG har aldrig sagt att jag är bäst, jag har sagt att jag kanske kan komma med nått intelligent.

Suck...
Jag tänker inte stå till försvar. Jag har gjort det en gång på denna tråden. Jag kommer inte kommentera din kommentar, det kommer alltid komma nya kommentarer hela tiden. I know the history och mina vänner, jag tänker som sagt inte stå mer till försvar.

Det var verkligen tråkigt att det har blivit såhär.

Om jag absolut måste kan jag scanna alla H&H och visa upp dom, men jag tänker inte sänka mej till den nivån igen.

Varför ska man stå till försvar!?

Ps JAG har aldrig sagt att jag är bäst, jag har sagt att jag kanske kan komma med nått intelligent.
Varför skulle du stå till försvar? Jag fattar ingenting, jag frågade en enkel fråga, och trodde att du skulle vara stolt över dina framgångar när du driver ett framgångsrikt stuteri. Eftersom jag har halva min släkt i England, blir man självklart nyfiken på andra framgångsrika svenskar i förskingringen som sysslar med hästar/ponnies. Jag förstår inte riktigt varför du ska vara så hemlig, men du gör som du vill. Lycka till med din avel.

Men om jag listar allt så börjar jag bli bråkig och måste bevisa vad jag har gjort.. Det blir ju lixom käbbel.
Om jag inte berättar eller bevisar så är jag inte stolt eller så har jag inte varit i tidningen? Snälla, jag är så så stolt över mina ponnyer, jag har oxå familj i England. Vad har det med saken att göra???

I ridsport (2002 tror jag) så skrev Birgitta Elmlund om ''Anna har kvalat welshhingst till Olympia, Framgångsrik svensk uppfödare i England'' Den artikeln borde du inte ha missat eftersom du är intresserad av svenskar i England?

Sen i tidningen Hästen var det två helsidor om mina ponnyer...

Visst kan jag lista H&H nr och sidor, men det känns bara så fel :(

Senast ändrad av en moderator:

Men om jag listar allt så börjar jag bli bråkig och måste bevisa vad jag har gjort.. Det blir ju lixom käbbel.
Om jag inte berättar eller bevisar så är jag inte stolt eller så har jag inte varit i tidningen? Snälla, jag är så så stolt över mina ponnyer, jag har oxå familj i England. Vad har det med saken att göra???

I ridsport (2002 tror jag) så skrev Birgitta Elmlund om ''Anna har kvalat welshhingst till Olympia, Framgångsrik svensk uppfödare i England'' Den artikeln borde du inte ha missat eftersom du är intresserad av svenskar i England?

Sen i tidningen Hästen var det två helsidor om mina ponnyer...

Visst kan jag lista H&H nr och sidor, men det känns bara så fel :(
Jag kommer mkt väl ihåg artikeln i tidningen Hästen, däremot ej den i Ridsport, men man kan inte komma ihåg allt.
Vad jag inte riktigt förstår är din ngt aggressiva ton emot andra här, som jag sagt tidigare, var stolt över din avel, men glöm inte att vara lite ödmjuk också, det brukar löna sig i längden, vare sig man är svensk eller engelsk.
ps. min syster har fött upp flera ponnies som kvalat till Horse of The Year Show under årens lopp, men det är inget vi skryter om, det vore verkligen *lack of education* att göra det.ds.

''Jag kommer mkt väl ihåg artikeln i tidningen Hästen, däremot ej den i Ridsport, men man kan inte komma ihåg allt.
Vad jag inte riktigt förstår är din ngt aggressiva ton emot andra här, som jag sagt tidigare, var stolt över din avel, men glöm inte att vara lite ödmjuk också, det brukar löna sig i längden, vare sig man är svensk eller engelsk.
ps. min syster har fött upp flera ponnies som kvalat till Horse of The Year Show under årens lopp, men det är inget vi skryter om, det vore verkligen *lack of education* att göra det.ds''

Jag har verkligen inte haft en aggressiv ton mot nån annan än pladdermaja. Nu dig.

Din syrlighet då?

Jag är ödmjuk, men titlarna låter skrytigt, men hur ska man förklara får någon att man kan lite om saken i fråga utan att låta pompos?
Du har en dålig attityd, du i princip säger att jag är en lögnare igenom att säga att jag ska bevisa vad jag har gjort.

Och din kommentar att det vore 'lack of eduction' den kan du behålla för dej själv :mad: den är syrligt dum.

Vad din syster har gjort är inget du ska rida på. Och vad för bevis har man på det?

Din attityd stinks.

Kan admin ta bort alla inlägg nu? Detta är ju bara för löjligt.
Jag har bett om ursäkt och vill skippa denna diskussion men det verkar väldigt svårt :mad: Man ska inte vara stolt eller berätta om erfarenheter. Pardon me!

Nu tänker jag lämna detta forumet och se framemot alla bebisar som kommer till våren :p och jag kommer att njuta av mina welshar och mina fina minnen med welsharna istället för att tjafsa här :D

Och Ni som inte trodde mej, well, hihi om ni bara visste hur fel ni hadde :rofl: jag kunde ha berättat massa om visningar/tävlingar och hur det är bakom kulisserna but never mind :p

Adios! :bow:

Kan admin ta bort alla inlägg nu? Detta är ju bara för löjligt.
Jag har bett om ursäkt och vill skippa denna diskussion men det verkar väldigt svårt :mad: Man ska inte vara stolt eller berätta om erfarenheter. Pardon me!

Nu tänker jag lämna detta forumet och se framemot alla bebisar som kommer till våren :p och jag kommer att njuta av mina welshar och mina fina minnen med welsharna istället för att tjafsa här :D

Och Ni som inte trodde mej, well, hihi om ni bara visste hur fel ni hadde :rofl: jag kunde ha berättat massa om visningar/tävlingar och hur det är bakom kulisserna but never mind :p

Adios! :bow:

Nu när du har fått dina *15 minutes of fame* kanske vi andra kan få komma tillbaka till ursprungsfrågan om våra visioner.
Jag väntar några welshpartbred föl i år(sec C X Ridponny, och sec C X arab), och ska betäcka mitt secB sto e Downland Wildfowler med någon läcker hingst, ej bestämt vilken än, men vill ha elegans, elegans i avkomman :)

Va??? Sa dom att kvaliten var sämre på både ponnyer och utställningar i England än här i Sverige...

Ja du, det finns avundsjuka

Vilken ponny var det?

den här ponnyn....

Jack192c.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Den andra tråden började tappa tema en aning så vi kör på med en ny som förhoppningsvis raggar tag i nya människor som vill ansluta sig, men samma ursprungstema gäller. Avel och dess tjusning :idea:

* Vilka ston går till vilka hingstar och varför?
* Vad är ni mest nöjda/missnöjda med i år och vad tänker ni försöka förbättra till nästa års kombinationer?
* Utställningssäsongen börja sakta planeras, Riks i Nybro med Mr Ifor Lloyd, Derwen, som domare. Vilka törs åka? (Det var en liten hint till er som säger att Derwen är "ute" ;))
* Hingstvisning i april. Grevagården eller norrut.
* Sommarpremieringarna
* Ungponnyaktiviteter
* Alla nya yngre hingstar är intressanta att följa upp. Några visades förra året och några har ju nya from årsskiftet

Mycket att stå i och snart hög tid att börja planera!!
Så kör på med alla funderingar vi vill dela med oss. I denna tråden råder vänliga toner och vi stöttar och gläds med varandra samt håller disskusionerna på en kritisk men konstruktiv nivå :bump:

Vi har försökt välja ston efter våran hingst så de kan kompletera varandra.Alla har ju olika syn på hur en cob ska se ut.
Tur är väl det, för det finns ju alltid en typ för varje tycke och smak...
Riks ska vi försöka åka iväg till med så många hästar som möjligt. Vi får väl se vad det blir för föl först och hur de kommer att se ut och utvecklas. Vi har iallafall 2 st 1åriga ston, ett 3årigt sto och förhoppningsvis några ston med föl som jag skulle vilja åka dit med, men man får ju se hur de ser ut för dagen. Men sen är ju problemet hur man ska få dit alla hästarna som man skulle vilja åka dit med...:(
Så man vet ju aldrig, det blir kanske bara blir att man kommer iväg med en eller 2 i slutändan...tyvärr.....
Vi har ju inget Derwen blod i våra hästar så nog törs vi åka dit allt...:)
Hingstvisningen i Ljungby ska vi åka till och visa upp våran lilla gosse är det tänkt. Om jag nu bara kan besluta mig för hur jag ska göra iår...Ska ev ställa honom i tyskland i 2 år och ta hem en annan hingst därifrån istället. Men jag kommer iallafall dit med antingen den ena eller den andra:love:
Sommarpremiering blir det med en 3åring som vi håller tummarna stenhårt för. Enligt mig själv så är det den bästa hästen vi har här hemma, men man vet ju aldrig vad dommaren tycker.....
Ungponnyaktiviteter blir det inte precis något med, mer än att försöka få ut dem på iallafall varsin utställning iår.
En ny liten hingst köpte vi i höstas.... Någon gång i sommar får han komma ut och visa upp sig. Han är en riktig goding:)

Knapplån!
Oj vad det hänt saker i denna tråden när jag varit i skåne på bruksproven.
Tycker det är märkligt vad många nya nick det dök upp på en o samma dag. Ja ja...alltid kul med nya medlemmar.:smirk: ja oftast iaf.

Min vision med min welsh sek B är iaf att betäcka med Elegant Rp.
Men först ska hon kläcka den i magen i slutet av april....den är nog fel ordval..ser mer ut som 4!!! st därinne.
Huga så stor hon är trots att hon gått med sonen tom förra veckan.

Knapplån!
Oj vad det hänt saker i denna tråden när jag varit i skåne på bruksproven.
Tycker det är märkligt vad många nya nick det dök upp på en o samma dag. Ja ja...alltid kul med nya medlemmar.:smirk: ja oftast iaf.

Min vision med min welsh sek B är iaf att betäcka med Elegant Rp.
Men först ska hon kläcka den i magen i slutet av april....den är nog fel ordval..ser mer ut som 4!!! st därinne.
Huga så stor hon är trots att hon gått med sonen tom förra veckan.
ja, visst är det roligt när nya människor dyker upp här på Buke :rofl:
Ditt val av Elegant på ditt welshsto verkar vara ett utmärkt val, jag har ända sen han importerades till sverige tyckt att det varit konstigt att svenska uppfödare inte uppskattat och använt honom mer, jag är ju speciellt förtjust i mödernelinjen från Sarnau-stuteriet, med dess prestationstam, så jag kanske inte är helt objektiv:)

Tack! Jag vet ju inte så mycket om mödernet på honom, då jag ännu är grön inom rp aveln.
Men jag har gillat de avkommor jag sett o tycker att han är jättefin själv. Tror han kan komplettera stoet bra.

Tycker också det är lite konstigt att han inte använts mer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka