Welsh Part Breed

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 959
H

Helan

Har ett litet maffigt halvblodssto som jag kanske ska betäcka med en Welsh Cob-hingst. Hennes föl blir då partbreed, men om det stofölet betäcks, blir det också en partbreed? Kan de någonsin bli en "äkta" welsh cob, om man i många generationer efter detta endast betäcker med welsh?

Önskar en hingst som är brun med vita tecken, höga gångartspoäng, är runt 150 eller högre och INTE biljarderar, finns det?

Sv: Welsh Part Breed

Welshstamboken är stängd, det spelar ingen roll i hur många generationer du använder welshhingst på vad som i grunden är ett sto av annan ras (i ditt fall halvblod) - avkomman kan aldrig registreras som renrasig welsh, utan är en welsh partbred.

Kolla in hingstlistan under Hingstar i avel på SWFs hemsida, där finns många fina cobhingstar att välja på.

Sv: Welsh Part Breed

Misstänkte att det var så, spelar iofs ingen roll för min del, var bara nyfiken.
Tack för tipset, jag har redan sneglat där:bow:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 019
Avel Jag har ett litet welshsto( 122cm, 5år, kat b, isabell) som vi funderar på att betäcka redan i år( vi har bara ägt henne några dagar)...
Svar
13
· Visningar
2 085
Senast: Heloise
·
Avel Om man som vi, funderar på att låta betäcka ett Nordsvenskt Brukssto med hingst av annan ras, vilken ras skulle kunna vara lämplig då om...
2
Svar
31
· Visningar
4 493
Senast: EmmaBovary
·
L
Avel Har ett sto som är 166 cm hög och ska ta föl på henne. Funderar på att lägga welsh på henne men var hittar man hingstar som går på...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka