Welsh Cob. Alla med gulgener

Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Vår familj äger Tyneauddwen Welsh gold vi hade tänkt avla på henne när hon fyller 16. Tror ni det är för gammalt?
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Har hon haft föl tidigare så brukar det gå bra, annars kan det vara lite svårt att få stona dräktiga när de är lite äldre.

Personligen skulle jag inte använt en häst med en sådan stam i avel (morfar är Welshponny), men det är ju jag det ;)
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Här kommer två nya bilder på Balnecroft King of Gold (hingst f-10).

Kingen1.JPG


Kingen2.JPG
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Jag äger Dowine (isabell/ palomino)! Hur har du hittat min lilla tjej? :D
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Jag äger Tireinon Goldflake, än så länge :)



Vacker som en dag och överlag supertrevlig :)
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Puttar upp tråden lite med Balnecroft Xander, cremellohingst född 2011 ("dubbelgul")

Xander1.JPG
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

*kl*
Riktigt fina! älskar gult :d:love::love:

Man vänjer sig vid färgen efter ett tag, även om jag inte är överförtjust i gult ;) Gult är i alla fall bättre än fux (enligt mig)... :D Huvudsaken är ändå att de är "perfekta" i övrigt.



Vad fina, vad har du för planer för dem?
Xander skulle nog passa bra till både dressyr och hoppning medan "Kingen" (isabellen) antagligen är mer åt dressyrhållet. Förhoppningsvis hinner jag rida in Kingen under nästa år och då ger det sig nog lite mer vad han passar till :) Är själv inte intresserad av körning, men hade jag varit det så hade han antagligen varit en perfekt körhäst också. Jag hoppas att både hans psyke och exteriör går i arv :love:
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Wow, så otroligt vackra! Har alltid beundrat dina cobar, när det blir dags för hästköp om ett par år hoppas jag att du fortfarande har några läckerbitar till salu ;)
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Tack så mycket - roligt att du tycker om dem :)
Förhoppningsvis kommer det tillkomma lite fler snyggingar framåt nästa sommar, så det borde ju inte vara omöjligt att det kan sammanfalla med ditt hästköp :up:
 
Sv: Welsh Cob. Alla med gulgener

Ah det fölvaket minns jag! Var ju en lång tråd här på buke där vi var många som följde troget:). Detta är iofs en gultråd-men kan du inte visa en bild på henne ändå?

Nu är jag ju extremt sen på bollen, ungefär 2 år :o:p.
Men absolut, här kommer hon!
29854635-AdmWt.jpg


29854637-IIkAF.jpg


307009_488682401149087_402873794_n.jpg

(Gwylfah är den stora, med sin lillasyster (gulsvart) framför sig.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp