Även här har vi haft familjekväll, men nu borde resten av kvällen vara min tycker jag... Har grundat med tsatsiki...
Jag gör som vanligt och postar då och då med reservation för att jag eventuellt inte har tänkt klart. Annars blir det så sent igen. För säkerhets skull har maken startat någon sorts kopiering på laptopen så nu sitter jag på hans dator och den har ingen klocka... Om jag är på väg att missa DL vore det rart om någon säger till!
Just nu tror jag att min lista, från minst till mest misstänkta ser ut så här:
Majola (den enda där jag är säker!)
Artline
Lilltess
Habina - Matmissbrukaren
Asko - Quarter4Ever
Mig själv behöver jag ju inte kommentera.
Artline har jag inte misstänkt under hela leken. Precis som Quarter4Ever skriver ovan är det visserligen lite misstänkt i sig, men någon sorts sortering måste man ju göra. Hon har inte skrivit något idag som gör att jag misstänker att hon har blivit omvandlad
Lilltess har jag också hållt som god hela leken. Vi har tänkt väldigt lika i väldigt många hänseenden. Hon vacklade lite på sluttampen igår, men jag oroas inte så mycket av det som t ex Q4E gör. Har inte skrivit så mycket idag som hon brukar, men har aviserat att hon har mycket på jobbet.
Habina håller jag som god genom leken, men som Glömmerallt skriver:
Jag är trött och ska gå och sova men om jag ska säga något om demonvalet så brukar demonen ofta välja någon rutinerad som inte är särskilt misstänkt och då ligger ju jag MM och habina illa till. Dock kan den ju undvika det för att det är just vanligt så den kan absolut valt någon orutinerad dock osannolikt att den valt någon med mycket misstankar mot sig.
. Det låter rimligt och tyder på att Ga hade information om Habina och MM och vilken sida de var på innan demonens död. Jag tyckte att Habina var en skummis första DL, men den vidare utvecklingen, ffa LenaH:s godförklaring i #555 liksom :
Fast Habina bytte ju röst för att rädda sig själv. Kan också vara en ulv?
Påstår inte att Bollen inte kan vara ulv, men försöker bara få fler infallviklar
. Här försöker Koppen vända misstankar bort från bollen__ genom att peka ut Habina. Verkar ju osmart att lägga upp hela lyan på ett bräde tycker jag.
Quarter4ever tror jag har varit god hittills. Dock tyckte jag att hennes tvärvändning angående Lilltess var helskum. Den gör att jag å ena sidan vill syna Q4E. Samtidigt, å andra sidan, håller jag med Q4E om att det verkar smartare att leta gamla vampyrer än att famla efter den omvända.
Asko var min huvudmisstänkta ganska länge igår kväll, och jag sade ju till och med att jag inte trodde att hon satt ihop med Koppen i lyan. Nu visade sig ju Koppen vara ond med besked, så om jag ska vara konsekvent borde jag släppa Asko nu. Men en liten misstanke gnager sig kvar ändå. Argumenten är då desamma som igår #1183.