Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Mitt pussel såg/ser ut såhär:

Q4-siare för att efter första DL var jag den enda som hon höll som god! Sedan kändes det som att hon visste att koppen var ond och gick riktigt hårt åt. Sedan var det någon mer jah tänkte på, kan tyvärr knte gå tillbaka och kolla nu.

GA - spion , för att jag tror att hon fick reda på att Habina eller MM var ängel för att de var helt godförklarade av henne.

Habina/MM - Ängel samma som ovan

Artline och majola - kvarvarande roller utan extra info.

Asko ulv. Något stämmer dock inte, jag vet inte var och vem det felar på!

Q4-siare för att efter första DL var jag den enda som hon höll som god! Sedan kändes det som att hon visste att koppen var ond och gick riktigt hårt åt. Sedan var det någon mer jah tänkte på, kan tyvärr knte gå tillbaka och kolla nu.

GA - spion , för att jag tror att hon fick reda på att Habina eller MM var ängel för att de var helt godförklarade av henne.

Tror inte Q4 är siare.

Här är röstlistor på de utröstningarna då en ulv åkt

Röstlista dag 2

16.23 Habina röstar på dentaku
18.11 Lilltess röstar på Habina
18.44 bollen__ röstar på Habina
19.52 glömmerallt röstar på Dentaku

20.18 LenaH röstar på Dentaku
20.23 Artline röstar på Dentaku
20.25 Dentaku röstar på Habina
20.57 Koppen röstar på Dentakau
20.59
Asko röstar på Habina
21.31 Lilltess ändrar röst till bollen__
21.40 Matmissbrukaren röstar på Dentaku
21.48 quarter4ever röstar på bollen__
21.53 Majola röstar på Dentaku

Dentaku 7
Habina 3
bollen__ 2

Habina: Röst 1
Artline: Röst 4
MM: röst 6
Majola: röst 7

Röstlista
14.23 Habina röstar på bollen__
17,45 glömmerallt röstar på bollen__
17,51 Artline röstar på Bollen__
21.15 Asko röstar på bollen__
21.17 Lilltess röstar på bollen__
21.30 quarter4ever röstar på bollen__
21.32 Majola röstar på bollen__
21.38 Matmissbrukaren röstar på Bollen__
21.41 Koppen röstar på bollen__
22.00 bollen__ röstar på bollen__

@Mirtai

Habina: Röst 1
Artline: Röst 3
Asko: Röst 4
Lilltess: röst 5
Q4: Röst 6
Majola: Röst 7
MM: Röst 8

Tror det blev rätt nu?

17,07 Koppen röstar på Asko

21.22 Artline röstar på koppen

21.35 Matmissbrukaren röstar på Koppen

21.41 Lilltess röstar på koppen

21.44 Majola röstar på Koppen

21.45 Asko röstar på Koppen

21.51Habina röstar på koppen

21.52 glömmerallt röstar på asko

21.55 Lilltess ändrar röst till asko

21.59 quarter4ever röstar på koppen!

21.59 Habina ändrar röst till Asko
Artline: Röst 1
MM: Röst 2
Majola: Röst 3
Asko: Röst 4
Q4: Röst 5

(om jag räknat rätt)

1. glömmerallt spion
2. quarter4ever jag
3. bollen__ vampyr
4. Dentaku vampyr

5. Peaux bybo
6. LenaH bybo
7. Artline har känts väldigt säker hela spelet igenom ch får ingen känsla av att hon ändrat sig idag heller...
8. Koppen vampyr och demon
9. Lobelia brevbärare
10.Habina trots mångas efterlysningar ändå inte så med som jag skulle önskat, röstade tidigt på mig, och jag köper att jag schabblat med färger etc( för det gjorde jag) men tycker att just BARA det är en riktigt tunn teori att komma med så tidigt i detta läget, alla har inte varit inne och skrivt om sig speciellt alls, så det finns många att kolla på innan man kan bestämma vart rösten ska läggs?
11. Majola fortfarande lite anonym i leken, skriver inte så mycket man kan säga varken bu eller bä om, hade önskat att se mer av henne!
12. Asko likadant där, men iaf ett ambitiöst försök att lista några av mina inlägg, vilket är berömvärt bara det:)
13. Lilltess Ja här har jag fokuserat mycket av inläggen och energin på idag, har svårt att bedöma om jag tycker det är till hennes fördel att hon inte försvarar sig hårdare på mina ganska hårda angrepp eller om jag ska tolka det som ett försök att glida undan....?
14. Matmissbrukaren känns vettig idag, men vet ändå inte om man kan lita på henne? Hon är tillräckligt duktig för att lura oss alla ( been there done that...) Men känns ärligt ifrågasättande iaf, så vill tro det...

Ja som ni ser, vart sjutton finns Ulvarna?
jag vet precis lika lite som inatt, eller kanske mindre tom....

det jag gillade med detta var att något stämmer inte osv.....
Du har uppenbart fel om min roll, men annars är det bara att fundera vidare!
EDIT tidigt i leken funderade jag på om du var spionen och valde då att följa din röstning ett tag, men det stämde ju inte heller....

Även här har vi haft familjekväll, men nu borde resten av kvällen vara min tycker jag... Har grundat med tsatsiki...

Jag gör som vanligt och postar då och då med reservation för att jag eventuellt inte har tänkt klart. Annars blir det så sent igen. För säkerhets skull har maken startat någon sorts kopiering på laptopen så nu sitter jag på hans dator och den har ingen klocka... Om jag är på väg att missa DL vore det rart om någon säger till!

Just nu tror jag att min lista, från minst till mest misstänkta ser ut så här:

Majola (den enda där jag är säker!)
Artline
Lilltess
Habina - Matmissbrukaren
Asko - Quarter4Ever

Mig själv behöver jag ju inte kommentera.

Artline har jag inte misstänkt under hela leken. Precis som Quarter4Ever skriver ovan är det visserligen lite misstänkt i sig, men någon sorts sortering måste man ju göra. Hon har inte skrivit något idag som gör att jag misstänker att hon har blivit omvandlad

Lilltess har jag också hållt som god hela leken. Vi har tänkt väldigt lika i väldigt många hänseenden. Hon vacklade lite på sluttampen igår, men jag oroas inte så mycket av det som t ex Q4E gör. Har inte skrivit så mycket idag som hon brukar, men har aviserat att hon har mycket på jobbet.

Habina håller jag som god genom leken, men som Glömmerallt skriver:
Jag är trött och ska gå och sova men om jag ska säga något om demonvalet så brukar demonen ofta välja någon rutinerad som inte är särskilt misstänkt och då ligger ju jag MM och habina illa till. Dock kan den ju undvika det för att det är just vanligt så den kan absolut valt någon orutinerad dock osannolikt att den valt någon med mycket misstankar mot sig.
. Det låter rimligt och tyder på att Ga hade information om Habina och MM och vilken sida de var på innan demonens död. Jag tyckte att Habina var en skummis första DL, men den vidare utvecklingen, ffa LenaH:s godförklaring i #555 liksom :
Fast Habina bytte ju röst för att rädda sig själv. Kan också vara en ulv?
Påstår inte att Bollen inte kan vara ulv, men försöker bara få fler infallviklar
. Här försöker Koppen vända misstankar bort från bollen__ genom att peka ut Habina. Verkar ju osmart att lägga upp hela lyan på ett bräde tycker jag.

Quarter4ever tror jag har varit god hittills. Dock tyckte jag att hennes tvärvändning angående Lilltess var helskum. Den gör att jag å ena sidan vill syna Q4E. Samtidigt, å andra sidan, håller jag med Q4E om att det verkar smartare att leta gamla vampyrer än att famla efter den omvända. :banghead: :confused:

Asko var min huvudmisstänkta ganska länge igår kväll, och jag sade ju till och med att jag inte trodde att hon satt ihop med Koppen i lyan. Nu visade sig ju Koppen vara ond med besked, så om jag ska vara konsekvent borde jag släppa Asko nu. Men en liten misstanke gnager sig kvar ändå. Argumenten är då desamma som igår #1183.

Tror inte jag heller.

Nej precis. Det finns inga god eller ondförklaringar hos henne på någon som skulle kunna tyda på att hon är siare. Dessutom lämnade Glömmerallt info i sina teorier som jag väljer att hellre gå på.

Så vissa roller har jag uteslutit, men sen kan jag inte avgöra om hon tillhör dom sista goda jag inte kan placera eller om hon är ond.

Jag med. Tror inte hon är/var ängel. Då faller liksom hela mitt pussel :meh:

Angående om hon är ängel eller inte. Hon skrev innan idag att det var ett missat käk första dagen i leken, vilket det inte var. Som ängel borde hon känt till den rätta infon och inte gjort en så stor felsägning. För jag tror hon faktiskt trodde det var ett missat käk första dagen just då när hon sa det och som ängel kommer man nog ihåg om man lyckats skydda någon.

Alltså det bär mig emot, men den som under kvällen hittills inte lyckats bevisa att jag ska tro på henne är Habina
Hon känns märkligt "off" idag, men samtidigt tvekar jag att rösta på henne för om hon inte blivit omvandlad tror jag att den roll jag finner det troligt att hon har är den som är mest värdefull att bevara just nu...

Alltså det bär mig emot, men den som under kvällen hittills inte lyckats bevisa att jag ska tro på henne är Habina
Hon känns märkligt "off" idag, men samtidigt tvekar jag att rösta på henne för om hon inte blivit omvandlad tror jag att den roll jag finner det troligt att hon har är den som är mest värdefull att bevara just nu...
Det är synd att hon inte visat sig mer men det beror nog på tidsbrist :(

Shit, ni har ju skrivit flera sidor medan jag knåpade ihop detta!

GA gissade att hon, Habina eller MM var troliga offer för demonen. Att det inte var GA vet vi ju.
Som jag skrev under Habina ovan tycker jag att det visar på att hon har spioninfo om att MM var god.

Nu börjar Matmissbrukaren gosa ihop sig med Asko och tiden går..

Shit, ni har ju skrivit flera sidor medan jag knåpade ihop detta!

GA gissade att hon, Habina eller MM var troliga offer för demonen. Att det inte var GA vet vi ju.
Som jag skrev under Habina ovan tycker jag att det visar på att hon har spioninfo om att MM var god.

Nu börjar Matmissbrukaren gosa ihop sig med Asko och tiden går..
vad tycker du om Habina idag?

Men vem fan är/var då siaren?? Skiter i det nu. Asså har röven fullt på jobb och måste rösta nununu.

Lilltess röstar på asko

Då jag måste välja att fortsättq på mitt spår och tidigare teorier.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar