Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Min enda analys hittills är att Lilltess och Lobelia känns på, när de reagerar på att jag misstänker alla som är med och leker. Noterar det, men det kan lika gärna vara två goda som vill hitta något att misstänka.

Min enda analys hittills är att Lilltess och Lobelia känns på, när de reagerar på att jag misstänker alla som är med och leker. Noterar det, men det kan lika gärna vara två goda som vill hitta något att misstänka.

Absolut inte för du misstänker alla, det är det fler som gör. Dock hur du formulerade dig, att ALLA skulle vara onda. Hade du sagt "alla andra" hade det varit en annan femma ;)

Ber om ursäkt för ingen aktivitet hittills idag - så blir det när man är arbetslös och tänker att det är roligare att somna om än att gå upp .. :o

@Lilltess sa (#173) "Men det gör nästan [Habinas] kommentar ännu skummare.." men jag skulle vilja understryka att detta är Habina som i min dammiga erfarenhet alltid säger något skumt :p

Annars tror jag att de onda är försiktiga med vad de säger så här i början, det är nog nästan omöjligt att se vilka det är :crazy:

En nyfiken fråga - har man någonsin kunnat haffa en ulv redan i första utröstningen?

Ber om ursäkt för ingen aktivitet hittills idag - så blir det när man är arbetslös och tänker att det är roligare att somna om än att gå upp .. :o

@Lilltess sa (#173) "Men det gör nästan [Habinas] kommentar ännu skummare.." men jag skulle vilja understryka att detta är Habina som i min dammiga erfarenhet alltid säger något skumt :p

Annars tror jag att de onda är försiktiga med vad de säger så här i början, det är nog nästan omöjligt att se vilka det är :crazy:

En nyfiken fråga - har man någonsin kunnat haffa en ulv redan i första utröstningen?

I know, och nu vet ju alla att jag har ärvt den egenskapen av @Habina :p Dock så måste jag börja greppa efter halmstrån nu :cautious:

Har vart iväg nästan hela dagen och hann läsa de första 6 sidorna som mest var OT.
Ser nu att flera av er försöker få igång leken vilket är kul :)
Det är några som sticker ut just nu men jag vill vänta med att skriva mina funderingar en stund till.

Jag tycker det är bökigt att det förmodligen är smart som ulv att inte göra mycket väsen av sig innan första DL samtidigt som det är många som har fullt giltiga skäl till att de inte kan vara särskilt aktiva(typ jobb, familj och sånt som egentligen inte är lika viktigt som ulvlek, men ändå). Och till det tillkommer ju punkten om att ulvar kan bete sig precis hur som helst. :banghead:

Jag tycker det är bökigt att det förmodligen är smart som ulv att inte göra mycket väsen av sig innan första DL samtidigt som det är många som har fullt giltiga skäl till att de inte kan vara särskilt aktiva(typ jobb, familj och sånt som egentligen inte är lika viktigt som ulvlek, men ändå). Och till det tillkommer ju punkten om att ulvar kan bete sig precis hur som helst. :banghead:

Själv tycker jag att det är svårt att vara aktiv första dagen. Finns inte mycket att gå på och det är svårt att komma igång.

Absolut inte för du misstänker alla, det är det fler som gör. Dock hur du formulerade dig, att ALLA skulle vara onda. Hade du sagt "alla andra" hade det varit en annan femma ;)

Ber om ursäkt för att jag inte skriver övertydligt, take it or leave it. Jag lade däremot till en smiley (vilket är svårt på min mobil) just för att understryka att jag skämtade.

Nu tror jag det snarare har med personlighet och om man har tid om man skriver mycket. Det som talar mot ulv är att det finns ca 1/3 som inte kommer att aktivt medverka till att en ulv åker ut utan försöker styra åt annat håll. Detbehöver inte krävas stora medel.

Nu tror jag det snarare har med personlighet och om man har tid om man skriver mycket.

Jo, det var väl just det där med tid jag skrev? Samtidigt måste du hålla med om att en person som skriver mycket första dagen i större utsträckning riskerar att dra blickar till sig än någon som bara skriver några enstaka? Men jag tror inte heller att man kan dra några slutsatser av det, det är bara ett konstaterande att det finns många aspekter som gör just DL1 så svår. Jag kanske ska ta en allergitablett redan nu, börjar känna utslagen komma. :meh:

Försöker läsa igenom leken lite, började på sidan 5 för det är alltid så mycket OT-snack i början. Men ser att det är fortfarande prat om filmer där.

Har inte sett majola idag ännu, hoppas att hon kommer in innan DL.

Ser att på sidan 7 så börjar det skärpas till med OT-snacket. Tänker att det är kanske en bra sida att börja syna inläggen i.

Artline är den som tar upp frågan om de som har koll på vampyrserier eller de som inte har koll på serierna som är onda.
Men detta tycker jag, om man ska vara seriös, är helt orimligt då LL lottar ju ut rollerna - så det kan ju vara både och som är vampyrerna här. Men kanske det var lite på mera skämtsam ton, så jag tar det inte så seriöst.
Lobelia (#147) är den som frågar om Artline menade så, känns lite väl seriöst men kan vara en god som ifrågarsätta detta eller en ond som ser ett möjligt motiv till en röstning .. :cautious:
Artline svarar att det hade varit smidigt, vilket ger intrycket att det var mera på skämt. ... Eller en räddning? :arghh:

Habina skriver "Eller så är alla onda!" och råkar(?) glömma bort sig själv, vilket skulle antyda att hon själv är ond. Men njaa, enligt min erfarenhet så säger hon alltid något lite sådär skumt. Känns lite otroligt att en ond skulle råka säga så.

Bollen__ säger att hon har ätit vitlök idag :cautious::D

Lobelia skriver detta "Hoppas inte det, hur ska man kunna åstadkomma något on-topic om inte någon skriver OT och dabbar sig? Eller åtminstone är en aning skumma?" i #155. Intressant tanke, jag undrar om man kan använda OT (som jag tänkt var inlägg utanför leken typ) som grund till misstanke. Men det är kanske den eviga frågan :p
Q4 håller med.

Lilltess tar senare upp igen(tycker jag) Habinas inlägg om att (typ) "alla är onda", men varför igen? Känns lite överstökat vid det här laget. Försöker hon hitta något motiv att misstänka någon på? Desperat vampyr? :cautious:

Matmissbrukaren hittade blodiga lakan, har hon ätit en nattmacka med lite ... blod i? :nailbiting:;)

Lobelia skriver detta (#171) "Men om Habina är ulv så vet hon vilka som är onda och då jag då misstänker att alla är onda utom en så kan hennes lya inte bestå av alla deltagare." Som jag faktiskt inte riktigt förstår :o kanske ett litet förtydligande @Lobelia ?

Dentaku skriver (#172) "Ska vi helt enkelt våga dra slutsatsen att alla inte är onda? Även om det är mot mina ledord att dra några säkra slutsatser alls, menar jag. Jag vet ju att jag är god också och det vore rätt elakt om jag var den enda goda."
Visserligen en väldigt tydlig godförklaring, men har för mig att en sådan är tillåten så länge man inte förtydligar vilken roll man har? Flera har dock skrivit ungefär så tydliga godförklaringar om sig själva tidigare så det känns inte som något som kan avslöja ens roll ... kanske :crazy:

Lilltess verkar misstänka Habina lite i #173, känns lite väl hårt så här i början.. men å andra sidan så försöker vi ju alla hitta något.

Lobelia skriver (#174) ett bra citat: "Jag skulle vilja uttrycka det som att alla (utom jag då men det har jag inte skrivit för det vore en godförklaring) kan vara onda men alla är inte onda." det är väl ungefär så vi alla känner/tänker :)

Habina skriver (#181) "Nä, jag vet ju min roll, så den behöver jag inte räkna in i resonemanget. :)" som svar till Lilltess tidigare fundering. Vilket kan ju stämma ... eller är det en liten uppstädning efter en liten försägelse? :arghh:
Senare skriver hon (#184) "Min enda analys hittills är att Lilltess och Lobelia känns på, när de reagerar på att jag misstänker alla som är med och leker. Noterar det, men det kan lika gärna vara två goda som vill hitta något att misstänka."
Vilket faktiskt ... känns lite skumt. Hon misstolkar dem, tycker jag, då de reagerade på att alla skulle vara onda - inte att hon misstänker alla. Lite konstig misstolkning. Men håller med om att de är lite på, och att det inte behöver vara så konstigt.
Säger (#191) att hon lade till en smiley för att betona skämtsam ton, men det gjorde hon väl inte i #184?

Koppen säger att hon väntar med att skriva ned sina funderingar, varför det? Är det inte bättre att skriva ned dem så andra får också ta del av dem?

Puuuuuh, här är mina halmstrån :D bara lite funderingar och vad jag hmm:ade lite över.

Kollar nu på deltagar listan och på inlägg listan (som jag toppar tillsammans med @Dentaku :angel:)

@glömmerallt har bara skrivit två(!) inlägg :( har hon glömt oss? (pun intended)

@Peaux finns inte alls på inlägglistan, tråkigt nog :crazy:

@Koppen har skrivit fyra inlägg ... känns lite futtigt, får gärna komma med mera :)

@majola med bara tre inlägg har jag nämnt tidigare, kom gärna med mera!

Nu ska jag gå och äta middag, men ska se till att rösta innan DL!

Akta dig, jag blev lynschad för att jag skrev något i den stilen. Folk tyckte inte jag jagade ulvar nog och det var skumt.

Ja, man kan verkligen bli misstänkt för vad som helst. Men i mitt fall är det väl mycket orutin. Dock så tror jag mer på att leta efter ulvar som gömmer sig senare i leken. Nu har vi deltagare inte kommit igång än.

Eller så är alla onda! :nailbiting:

Vet inte hur du menar @Asko men det är ovanstående jag syftar på och där ser du smileyn som svar på ifall de som kan allt om vampyrer är onda eller de som inget kan. Dvs jag trodde den teorin var ett skämt (eftersom LL lottar) och svarade med ett skämt.

Att Lobelia och Lilltess blir oroliga, förstår jag inte, men det betyder inte att de måste vara onda.

Jag tolkade Habinas kommentar som ett skämt. Men även skämt kan användas emot personen i denna leken. Vilket gör det svårt. Hade en ulv vågat skriva så? Kanske skrev hon så för att en ulv inte vågat skriva så?

Jag tycker väl inte egentligen att Habinas kommentar är konstig men visst blir man nojig. Så frågan är egentligen hur man ska tolka dem som misstänker Habina för den kommentaren. Samtidigt så förstör jag att man måste börja någonstans.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar