V

villi

Jag vet att denna fråga har varit uppe tidigare, och jag har läst gamla trådar i ämnet. Hade tänka köpa en plats på ett web-hotell, men vet inte vilket jag ska ta. Har kollat på loopia, men innan jag bestämmer mig vill jag höra med er om någon vet nåt bra webhotell som är lite billigare än loopia? Räknade ut att det skulle bli runt tusen kr/år...
 
Sv: Webhotell

Tja bero på vad du vill ha?
Ska du jobba med något webbprogrammering?
Hur mycket utrymme vill du minst ha?
Vill du ha domän till den?
 
Sv: Webhotell

Jag vill bara ha ett ställe att lägga upp min sida på... Tror inte jag behöver så mycket utrymme, 100MB räcker och blir över. Jo ett domännamn hade jag tänkt mig. Kan absolut ingenting om sånt här...
 
Sv: Webhotell

Det verkar ju väldigt billigt! Men är det ingen startavgift förutom de där 35:-/månad?
 
Sv: Webhotell

Jo för en del kräver domäner, Gate9 är en av dessa som kräver det.

Sedan kan det kosta lite överallt vad det kan kosta en domän och vilken sort typ .com, .org, .se, .nu
 
Sv: Webhotell

mmm jag har ett annat webbhotell som jag är väldigt nöjd med.
Beroende vad man vill ha det till.

ASP/ASP.NET ska köras på IIS (Finns ChiliASP men är inte alls bra)
PHP kör man ofta på Apache servrar men även IIS går bra där.
 
Sv: Webhotell

Jo självklart bör man välja ett som klarar det man ska använda det till så bra som möjligt, och som klarar av det eventuella skriptspråk man vill köra.
 
Sv: Webhotell

Det var ju inte så farligt dyrt. Så för 574:-/år får man alltså webhotell + ett domännamn?
 
Sv: Webhotell

Tja du kan köpa domänet på ett ställe och webbhotellet på ett annat.

Loopia har ju domän från 29 kr/år fast då vet jag inte om de har glömt att ta bort när det hade kapanj men de brukar vara billiga.
399 kr + domänet

Lite dyrt tycker jag men men det är nog helt ok :D
 
Sv: Webhotell

Så.. nu har jag registrerat domännamn och webhotell på shellkonto. De där 29:-/år för domänamn hos loopia gällde bara ett år, sen är det 49:- plus moms. Så det skulle bli drygt 100:- billigare per år att ha domänamn hos loopia, men det är inte värt besväret tycker jag :smirk: Tack för all hjälp allihopa!
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 836
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
30 810
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 237
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp