webbsidor/webbaffär!

Mysaan

Trådstartare
Vet att frågan förmodligen varit uppe tidigare men hittar ingen tråd. Vart hittar jag bra och lättfattade webbaffärer som inte kostar skjortan och som gärna har lite gratis provtid? Det ska alltså vara en sida där man kan öppna egem webbshop.

Sv: webbsidor/webbaffär!

Tja det finns en del som säljer sådana tjänster.

Annars finns det egna som man kan sätta upp men det kräver en del kunskaper.

Laban skrev:
Tja det finns en del som säljer sådana tjänster.

Annars finns det egna som man kan sätta upp men det kräver en del kunskaper.
:eek: Hallå Laban ser du vem som skrivit ursprungsinlägget??? TRor du på fullaste allvar att jag skulle klara sätta upp något själv?

Eller menar ud att man kan köpa typ ett program och fixa med hemma? Vilka finnas det att välja på du måste ju komma med något konkret till mig. :crazy:

Nja man får en färdig script men måste sätta upp den och sedan bygga en snygg design.

Jag har aldrig testat någon färdig produkt som en del företag erbjuder sig att "hyra"

Det jobbigast som du inte kommer ifrån är att göra en snygg och pedagogisk upplägg av design av shoppen

Senast ändrad av en moderator:

Laban skrev:
Det jobbigast som du inte kommer ifrån är att göra en snygg och pedagogisk upplägg av design av shoppen
Är det svårt eller? Jag misstänker att lite jobbigt lär det bli hur som hur. :crazy: Men vilka är bäst då och helst inte svindyra hellerr?

Svårt att säga. en del erbjuder testperiod.

Fast att få en egen design får du själva göra.
Bero på, det största problemet är att få en ide och få den snyggt.

:eek: Vad negativ du är.;) Har du några konkreta tips att komma med på affärer?

Äsch, inte behöver du göra designen själv. Det finns säkert någon finnig liten tonåring någonstans i din närhet med hyfsade kunskaper som kan hjälpa dig mot två påsar bullar, en mindre peng och möjligheten att få skriva sitt namn bakom ett copyright-tecken i liten stil längst ned. Alternativt om du har råd att köpa en design av någon som kan "på riktigt".

Tyvärr har inte jag heller testat några av de färdiga webbusiness-tjänster som finns så att jag vågar rekommendera någon.

Design är inte alls svårt att göra.
Jisses jag har gjort hundra tals olika

Problemet är att man inte riktigt vet hur den ska se ut
Fast ska man göra en stillren och enkel så är det nog inte såå svårt.

Som sagt det finns så man kan göra själv men om du ska använda någon tjänst så måste man veta vilken prisklass vi pratar om

Nä, visst är det väl så till viss del - åtminstone så länge man är nöjd med en enkel design. Det finns ju en del ganska lätta wysiwyg-program att använda. Men det är ju inte dödstrivialt, det syns väl om inte annat på frågorna här på buke. Någonstans mitt emellan "dödstrivialt" och "ganska enkelt" om man har någon att fråga när man kör fast, skulle jag vilja placera det. ;)

http://www.oscommerce.com/
Kräver server med php+mysql.

Jag vet inte om det var riktigt vad du var ute efter, du vill kanske ha en helt färdig sida? Denna måste installeras, men ska inte vara något problem om man följer instruktionerna.

mm den har jag testat lite men har inte kört den så mycket att jag kan ge någon kommentar.

Hmmm! :o Min engelska är inte tillräckligt bra för att fatta den sidan.

Tack alla! Jag hade tänkt mig en väldigt enkel sida med väldigt enkel design. Kostnaden är lite beroende på om det är en månadskostnad eller engång kostnad. Är det en månadskostnad så får det inte bli dyrare än 350 kr ungefär. Är det en klumpsumma/årsavgift så kan det kosta upp mot 1500 kr.

har du hittat något?
vad skall du ha med i butiken?
hur skall folk betala?

Rockriddaren skrev:
har du hittat något?
vad skall du ha med i butiken?
hur skall folk betala?
Inte hittat något jag är nöjd med. Har just nu en provtid på enmen tycker den är krånglig.

Jag tänkte försöka sälja mina smycken. Vet inte riktigt hur folk ska betala. Förskott och postförskott är väl det somlilgger närmast.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: SiZo
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 728
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård