Weaver pad

1

1327

Är nyfiken på om det finns någon som har erfarenhet av en friktionspad Weaver från Börjes? Vad är era åsikter om den? :)

Sv: Weaver pad

Är nyfiken på om det finns någon som har erfarenhet av en friktionspad Weaver från Börjes? Vad är era åsikter om den? :)

Det är neopren paden ni menar va ? isf har jag en sådan och den gillar jag skarp men den blir dock rätt varm ganska fort.

Det är neopren paden ni menar va ? isf har jag en sådan och den gillar jag skarp men den blir dock rätt varm ganska fort.

hej!

Den är nog i sympatex men det finns bara en pad från weaver på b*rjes tror jag..

det står att man kan ta ut innehållet... brukar du få ta ut och tvätta det i maskin eller hur gör du för att hålla padden ren??

Blir den varmare än andra sympatexpaddar??

Jag har haft en sådan men sålde den ganska snabbt....

Jag tyckte inte om den då det blev VÄLDIGT varmt under den för hästen + att min häst fick skav av den.

Det är säkert en jättebra pad men till mig och min häst så passde den inte :p

Mvh Black

Det låter ju inte som någon hit! Då avstår jag nog från att köpa den. ;)

Det gör du rätt i, gillade den i början men inte längre. Hade den på mitt sto när vi var ute och vallade kossor och hon fick sådant jädra skav av den, köp en bättre som inte är neopren då de blir skitvarma och de får ett sjudundrande skav utav dom.

Har beställt en pad ifrån W*sternbutiken.se som heter Non-Slip och det ska va PVC-kuddar mot hästen och dom rekommenderade den då den ligger väldigt still.
Nån som vet om det är samma som B*rjes? Är samma mått på dom och dom är väldigt lika...

Tacksam för snabbt svar!

/Isabella

Vad är det för fel på naturmaterial? Plastmaterial hör inte hemma som pad som ska ligga mot hästen... Stoppa gele å allt vad det är (för att slippa ta tag i att sadeln inte passar) imellan pad och sadel och låt det som är mot hästen vara skönt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 357
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
512
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Finns det något vettigt alternativ till bomull (tussar, pads osv) när man ska badda t.ex huden med någon vätska? Bomullsproduktion är ju...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025