Philosophia
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du alltid din telefon på dig? Min ligger på ett ställe och hör jag inte att det ringer kan jag inte svara.För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.
Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?
Jag svarar aldrig på nummer jag inte känner igen. Kollar upp numret när de ringt klart och det är 100% försäljare. Människor som försöker nå mig angående något legitimt lämnar meddelande eller skickar sms.Lite OT….
men ni som inte svarar på okända nummer - får ni endast samtal från folk ni känner?
För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.
Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?
Lite OT….
men ni som inte svarar på okända nummer - får ni endast samtal från folk ni känner?
För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.
Lite OT….
Lite OT….
Lite OT….
Samma här. Jag måste sätta på flygplansläge på nätterna.Sista tiden har det varit mkt Seychellerna och Mali för mig. Gabon, Somalia, Armenien och Albanien också.
Jag har ”stör ej” på nätterna på min telefon. Men de här samtalen brukar komma dagtid för mig!Samma här. Jag måste sätta på flygplansläge på nätterna.
Jag har ställt in mobilen på att inte ta emot okända samtal men det fungerar inte. Jag blir galen.
Ja det verkar gå i vågor.Jag har inte fått ngt samtal nu på en månad men ett tag var det väldigt ofta..
Jag tycker inte riktigt om telefonsamtal, tycker det ar ganska oartigt att ringa nagon utan att ha bokat tid och bara forvanta sig att denna har tid/lust att svara/prata.
Fast hur ska man boka in tid utan att ringa? Skicka sms då, men det är ju inte alla äldre som kan heller.
Är väl bara att svara att säga att man inte har tid att prata just då eller inte svara alls
De flesta okända nummer som söker mig är rekryterare... Och eftersom jag inte har för avsikt att byta jobb, så svarar jag inte/ringer inte tillbaka. Brukar dock kolla upp de nummer som ringer mig, och ringer självklart tillbaka till dem som kan tänkas söka mig i "legitimt" ärende.OK
Jag får aldrig någonsin säljsamtal.
Jag nixade min mobil för många år sedan och sedan dess har jag varit förskonad. Så de som ringer söker verkligen just mig eller så har de ringt fel (händer nån enstaka gång om året)
Uppenbarligen lever jag ett helt annat liv än ni andra här.
Och nej, jag har sällanmin telefeon på mig. Jag undervisar och då ligger den på kontoret. Är jag hemma är den inne när jag är utomhus. Men är jag nära och den ringer så svarar jag. Om det inte är ett utlandsnummer - för jag har inga utländska kontakter. Men vanliga svenska nummer svarar jag alltid.