Vaniljvisp

Trådstartare
Hej, någon mer än jag som har kommit in på deras hästskötare-profil islndshäst som startar i augusti???

Hoppas det. Jag fick beskedet idag!! Ska lämna besked på torsdag.:)

Sv: Wången

Gud vad kul! Grattis till bägge :laugh:
Såg den kursen, men kostar det pengar att gå den? Läste att det skulle kosta en summa...? Har man rätt till CSN-stöd?

grattis till er! :D
då ses vi i höst då, själv är jag gymnasie elev på wången, profil islandshäst.

det är flera olika kurser som är hos oss, inte bara gymnasie.
tycker det är kul att de gjorde en islands hästskötarkurs nu med ;)

Såg den kursen, men kostar det pengar att gå den? Läste att det skulle kosta en summa...? Har man rätt till CSN-stöd?

Tack :D

Det kostar drygt 33 tusen för en termn men då ingår kost o logi och man har rätt till studiebidrag på en tusenlapp i månaden och inackorderingstillägg. Tur det, annars skulle jag aldrig ha råd.. :p

grattis till er! :D
då ses vi i höst då, själv är jag gymnasie elev på wången, profil islandshäst.

det är flera olika kurser som är hos oss, inte bara gymnasie.
tycker det är kul att de gjorde en islands hästskötarkurs nu med ;)

Jaa, då ses vi i höst :D
Vilket år går du nu?

Tack så mycket, ska bli jättekul.

Ja som sagt den kostar 33 000 tkr, men som tur är får man studielån med mera, så det ska gå.

:D:D:D

För dyrt att ta upp henne då jag kommer från skåne. så jag letar efter fodervärd till min foderhäst!! Låtermysko...=)

Det ska bli så otroligt kul!!!

okej, har nu fått pappaer på vad jag ska ha med, men två hjälmar?? Spö?? Skyddsskor?
Vad ska man göra????

okej, har nu fått pappaer på vad jag ska ha med, men två hjälmar?? Spö?? Skyddsskor?
Vad ska man göra????

Två? :eek: Nu måste jag läsa om pappren ju.. Spö har jag, skyddsskor? Måste vi som går islandshäst ha skyddsglasögon med också? Är inte dom till för trav?

Vad ska du välja för inriktning?

Dessutom, är rummen vi ska bo i möblerade eller läre man dra med sig eget? Det stod bara att det finns handdukar o lakan i rummen ju :eek:

Dags att börja planera redan nu :bump: :banana:

Jag fattar det som en körhjälm och en vanlig ridhjälm. Slyddskor tänker jag räkna mina vanlig ridskor med trampskydd och tåhätta. Jag tycker oxå skyddsglasögon hör till trav...

Jag har valt unghäst, vad ska du välja?

Hoppas det är möblerat, blir svårt att ta med möbler på tåget=) Men skönt att det finns handdukar och lakan, det tar så mycket plats i packningen.

Jag fattar det som en körhjälm och en vanlig ridhjälm. Slyddskor tänker jag räkna mina vanlig ridskor med trampskydd och tåhätta. Jag tycker oxå skyddsglasögon hör till trav...

Jag har valt unghäst, vad ska du välja?

Hoppas det är möblerat, blir svårt att ta med möbler på tåget=) Men skönt att det finns handdukar och lakan, det tar så mycket plats i packningen.

Jo, jag och mamma förstod att det var körhjälm och ridhjälm till sist :) Skyddsskor ska jag köpa vanliga jodphurs med stålhätta, lika bra att kosta på sig såna! Jo, inte behöver vi ha skyddsglasögon heller men jag ska ringa studierektorn efter hennes semester för att fråga lite om saker man ska ha med sig, och hur rummen är med mera..

Jag har också valt unghäst :bump:

Ja, det var verkligen skönt att dom har handdukar och lakan, då kan ta med sig andra saker som inte skulle haft plats i vanliga fall.

får jag fråga om ni vet var ni ska bo?
om ni bor på skolans område, så är det möblerat.
(enda jag kan komma på som ligger på skolans område som antagligen inte är möblerade är väl lägenheterna, men där antar jag inte att ni ska bo)

;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Elbe92
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka