Waldstar xx

Sv: Waldstar xx

Ingen som har hört talas om honom?

Har hittat lite avkommor efter honom, och det verkar som han betraktats som hopphingst med tanke på vilka ston han har lagts på?

Hittade en beskrivning av en fälttävlanshäst, som sades vara kapabel, men ha lite speciellt psyke. Överlag verkar han inte ha många avkommor, dock. Hittar ett fåtal.

Jag känner en avkomma, ue Dynamo, som är helt hopplös som hopphäst, Hon blir jätterädd och stressad av att bara se bommar, och har ingen aning om hur man ska göra för att ta sig över dom. Dynamo har ju annars lämnat bra hopphästar, så jag funderar på hur det var med hoppnedärvningen. Hittar också ett par ok dressyrhästar.

Waldstar xx själv verkar ha sina prestationer på galoppbanan. Hittade lite info om honom på en databas för tyska galopphästar, där det står att han är satt i halvblodsavel som förädlare.

Svartbrun född 1987 Hannov.förbundets index
Typ 87
Extemiteter 67
Dressyr 79
Hoppning 80
Det enda delindex han hade som var över 100 var sadelläge som var 119.
Användes i Hann.aveln 1991-2000,2002,2004-2005.

Han dog i december förra året!

Hans avkomma EM WOW RH går fälttävlan i USA
Wicander-A-062505-1376.jpg

Jag har en häst som är efter waldstar, köpte honom från tyskland för 2 år sedan, han har varit godkänd hingst inom ponnyaveln i tyskland, vet dock inte varför han blev kastrerad och när.
Tror att det kan ha varit för att han blev en storhäst, vilket inte passar ponnyaveln.. helt underbar i tempramentet och har inte märkt av någon nervositet inför hinder trots att han varit hingst till minst 3 års ålder. har dock inte heller hittat någon information om waldstar på nätet, trist..
//susanne

Är det någon som vet något om tyske Waldstar xx? Stam hittar ni här:

http://www.allbreedpedigree.com/waldstar

Han verkar ha använts en del i hannoveraneraveln, men jag har ärligt talat aldrig hört talas om honom. Vad har han lämnat? Vad har han gjort själv?
jag har ett sto ifrån honom. Ärlig på hinder, tävlad 120. köpt från tyskland för 1 år sedan ungefär. Brukar aldrig stanna och är posetiv mot hinder. Inte hittat något om waldstar heller..

Liknande trådar

Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 034
Senast: aiquen
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 945
Senast: MML
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
441
Senast: Unafraid
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 205
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna