W-hingstar

Mabuse

Trådstartare
Jag undrar om nån har lite info om hingstarna Wenzel, World Cup och Wanderer? Stam? Foto? Avkommor? Hoppning eller dressyr? Tack!

Jo, fast okunnig som jag är så säger mig stammen inte så mycket, alltså om det är bra eller dåliga hingstar, och det finns bara foto på wanderer, inte på de andra. Avkommor och inriktning syns ju inte heller. Så jag vore jätteglad om någon här på forumet ville berätta lite mer!
Det tycks dock som om en häst med stammen Wenzel-World Cup skulle vara rätt linjeavlad?

Ok :)

Tänkte att eftersom du frågad eom stam på dem så hade du inte sett den heller :)

Är inte så jättekunnig på tyska hingstar, men det är definitivt dressyr! World Cup I är pappa till Weltmeyer!

Ett tips när du ska kolla tyska stammar, av någon anledning så döps många helsyskon till samma namn fast med siffror efteråt :crazy: Tycker själv att det är ett idiotiskt system som innebär en stor risk för sammanblandning :(

Aha, det förklarar varför det står Wenzel I och World Cup I där jag har kollat. På delmar tycks det dock inte finnas fler än en av varje av de två hingstarna, är det någon som vet om det alls finns ngn World Cup II eller Wenzel II?

Kollar du på Sendernixe på Del Mar så ser du att hon är mamma till 4 olika World Cup :o
Mon Cherie e Matador är mamma till Wenzel I och Wenzel II.

Visst är det förvirrande :(

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Sporthorse
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 579
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka